Yogg-Saron kinyírja a versenyszerű Hearthstonet?

Yogg-Saron kinyírja a versenyszerű Hearthstonet?

A Heartstone rajongók már hozzászoktak ahhoz, hogy az első számú sértés, amit mindig a fejükhöz vágnak, hogy rajongásuk tárgya nem lehet igazi esport, hiszen túl sok benne a random faktor. Nemrég megjelent egy kártya, ami olyan szintre emeli a szerencsét a Heathstone játékban, ami miatt nagyon nehezen lehet majd védeni azt az álláspontot, hogy a HS nem a szerencséről szól...

Két hónap telt el azóta, hogy kijött a legújabb kiegészítő a játékhoz, a Whispers of the Old Gods. Ebbe négy nagyon erős, 10 manás legendary lény került. Kettő közülük, C’Thun és N’Zoth, kérdés nélkül a legjobbak. Csak a két kártya miatt új deckek és stratégiák fejlődtek az utóbbi hetekben, és sikerült felkavarniuk az egész metát. Sajnos Y’Shaarj már kevesebb játékot látott, nem igazán találta meg a helyét.

De a negyedik Öreg Isten az, ami miatt nagyon aggódnunk kell...

Yogg minden a játékban eltolt varázslatot megszámol, és amikor kijátsszák, az elhasznált varázslatok után ő is varázsol egyet, csak ő az egészet véletlenszerűen csinálja: véletlenszerű, hogy hány manás a varázslat, milyen kaszt sajátja, és még az is, hogy kit céloz vele. A lehetőségek kombinációja gyakorlatilag majdnem végtelen. A kártya kijátszása sokszor felejthetetlen pillanatokat okoz, miközben egy játékos megpróbál felkapaszkodni a ranglétrán. Amikor kijött a kiegészítő, mindenki azt gondolta erről a kártyáról, hogy túlságosan véletlenszerű ahhoz, hogy valaha is megjelenjen a magas szintű játékokban, viszont azoknak, akik nem akarják túl komolyan venni a játékot, egy olyan király kártyát ad, ami őrülten nevetséges pillanatokat okoz.

Sajnos Yogg erejét mindenki iszonyatosan alábecsülte. Nagyon sok erős varázslat van és tök mindegy, hogy a játék egy bizonyos pontjáig mennyire játszottál jól, ha jön Yogg és mindent megfordít egy pillanat alatt.

A kövekező elemzés, amit HeartHe csinált, tökéletesen jellemzi a problémát. Ebben a pillanatban 211 varázslat van a játékban, ennek a 49 százaléka olyan, aminek az elmondása szinte minden esetben jó hatással lesz Yogg kijátszójára. További 40 százalék olyan varázslatokat takar, amiket ’kockázatosnak’ mondanánk, mint például a Twisting Nether vagy a DOOM, amik mindenképpen jók, ha a páston hátrányban vagy. Ezen kívül maradnak a sebző varázslatok, amik akármit eltalálhatnak egy játékban. Ha kijátszod Yogg-ot, akkor mindig van 10 százalék esélyed, hogy letisztítsd az asztalt. Ehhez vegyük hozzá, hogy a sebző varázslatok jó célpontokat találnak, mert szerencsénk volt és máris elértünk oda, hogy Yogg valami hihetetlenül erős.


Az pedig, hogy ezt felismerték a profi játékosok, az teljesen tiszta volt a DreamHack Summer bajnokságon. Az induló 191 játékosból, minden ötödik hozott olyan decket, amiben ott volt Yogg, a végső nyolcasból pedig hárman hozták az Öreg Istent.

Csak nézzük meg a  30.000 dollár összdíjazású Truesilver Bajnokság selejtezőjét, ahol Haiyun „Eloise” Tang Yogg-Saron miatt jutott tovább. Kilenc életpontja volt, nem volt semmije a páston, és az ellenfél oldalán négy szörny várt arra, hogy befejezze a játékot, amikor is jött Yogg, eltörölt minden lényt, és nyolc pontot gyógyított Eloise hősén. Ezek után pedig Eloise megnyerte a meccset, ami valljuk be, Yogg nélkül elképzelhetetlen lett volna. Ez az eset mutatja, hogy milyen erős az Öreg: Ha nincs semmid a páston, akkor Yogg nem célozhatja őket, tehát annak az esélye, hogy az ellenfeled szenvedi el Yogg támadásait nagy mértékben megnő. Alapvetően tehát, minél nagyobb hátrányban vagy, Yogg annál jobb.

Ez egy dolgot jelenthet: Az, hogy Yogg létezik a játékban, az tönkrevághatja a Hearthstone profi világát.

Nézzünk egy esetet: Ott vagy a Hearthstone világbajnokság döntőjében, a tét 250.000 dollár és ketten küzdenek ezért. Az egyik játékos úgy tűnik előnyben van, nagyszerűen játssza a kártyáit, jó a stratégiája, tele a pástja lényekkel, kevés életet vesztett és az ellenfele a következő körben valószínűleg veszít. Aztán jön Yogg. A játék megfordul és egyszerre a másik játékos nyeri a meccset.

Ez mit okozhat a játék megítélésében? Csak megerősítheti az eddig kialakult képet, miszerint a Hearthstone egy szerencsejáték, ahol a játékosok között nincs különbség, csak és kizárólag Fortuna dönt. Így a nyertes, „világbajnok” játékos hitelessége egyből meginog. Mindig is az a játékos lesz, aki azért nyert, mert szerencséje volt. Ez pedig iszonyatosan rossz hatással lehet egy esportoló karrierjére.

A Blizzard már nerfelt olyan kártyákat, mint a Starving Buzzard és a Gadgetzan Auctioneer, mert túlságosan erősek voltak és egyben nagyon rossz volt ellenük játszani. Yogg-nál jobban semmi nem meríti ki jobban a fenti két kritériumot.

Már most látjuk, hogy Yogg sokszor eldönt egy-egy profi meccset, és ez hosszú távon nem lesz jó. Ha egy meccset az fog eldönteni, hogy a két játékos közül kinek nagyobb a "Yoggszerencséje", akkor lehet, hogy a Hearthstone megszűnik, mint esport. 

Neked volt már meccsed, amit Yogg döntően befolyásolt?


Kövess Minket!