Leállt az Overwatch a bannolt játékosok támadása miatt

Leállt az Overwatch a bannolt játékosok támadása miatt

Sőt, más Blizzard játékokra is kihatott a DDoS támadás, mely vélhetően a legutóbbi banhullámra érkező bosszúcsapás volt.

Mozgalmas éjszakán van túl a Blizzard, miután itteni idő szerint a hajnali órákban elérhetetlenek voltak a BattleNet szerverei egy DDoS támadás következtében. Az Overwatch és a Hearthstone szinte teljesen leállt, de más játékokra is kihatással volt az akció.

A DDoS leegyszerűsítve egy hálózaton keresztül zajló támadás, ahol több ezer különböző forrásból generálnak túlterheléssel járó forgalmat, megbénítva ezzel a célpontot. Különféle "bosszúhadjáratok" során sajnos gyakran nyúlnak ehhez az eszközhöz a hackerek, illetve azok megbízói, és több mint valószínű, hogy a mostani támadást is a nemrégiben kibannolt felhasználók egy csoportja kezdeményezte.


A Twitteren a PoodleCorp hackercsoport azóta már vállalta a felelősséget az akcióért, de az sem kizárt, hogy a hírhedt Anonymous áll a háttérben, az ominózus banhullám következtében ugyanis több kitiltott felhasználó is ezen csoport nevével fenyegetett. Ezt bizonyítja az is, hogy a PoodleCorp csak az amerikai leállást vállalta magára, miközben világszerte elérhetetlenek voltak a játékok szerverei.

A Blizzard a hajnali órákban megerősítette, hogy a támadások véget értek, így mostanra elviekben már problémamentesen működik a BattleNet szolgáltatás minden platformon és játékban.

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!