Hearthstone ranglétra - mennyire jó így a rendszer?

Hearthstone ranglétra - mennyire jó így a rendszer?

Gondolatok a Ranked rendszerről egy másik játékkal összehasonlítva.

A Hearthstone ranglétra rendszere egyszerű: ahogy mászik egyre feljebb az ember, úgy kap egyre nagyobb jutalmakat a hónap végén. Bizonyos szintek átlépésével (20-15-10-5) ezt egyre nagyobb ritkaságú arany lapok formájában honorálja a rendszer, de minden lépcsőfokhoz jár dust is.

A gyorsabb haladás érdekében - legalábbis Rank 5-ig - létezik win streak, amely a harmadik sorozatos győzelemtől kezdve két csillagot ad, mindaddig, amíg nyerünk. Vereségnél egy csillagot von le a rendszer, de ha Legendig eljutunk, onnan már nem lehet kiesni az adott hónapban. Ezen kívül az aktuális havi legjobb rank után kapjuk a jutalmakat, a következő hónapban pedig az előző havi végső helyezésünk alapján sorol be újra minket a rendszer.

Ez így nagyon jól hangzik, de mégis akkor mért halljuk több helyen, hogy a rendszer túlzottan grindy (hosszas és monoton előrejutás, ami sokszor az örömöt veszi el a játékból)?

Egyrészt a folyamatosan növekvő csillagok száma. Ahogy megyünk egyre feljebb, úgy növekszik szép lassan a két rank közötti csillagok száma, amiket megszerezve tudunk csak továbblépni (míg rank 20-on 3, addig rank 5-ön már 5 csillagra van szükség).

Másrészt a paklik előfordulása. Mindig is létezett - és fog is - egy legerősebb pakli, ugyanakkor a diverzitásra való törekvés ebben a játékban noha megvan, de nem elég effektív. Az aktuálisan legerősebb pakli (Huntertaker, Patron Warrior, Secret Paladin és jelenleg a Midrange Shaman) olyan szinten kiemelkedik, hogy mindenki ellenük készül, ennek ellenére fenntartják a dominanciát, nincs meg az a körforgás, ami például akkor történik, amikor sok Freeze Mage jelenik meg és ennek hatására elszaporodik a hard counter Control Warrior. Ez, hogy ugyanaz a pakli tűnik fel az esetek igen nagy százalékában, és maxmimum az a kérdés, hogy Thrall vagy a kis Murloc köszön nekünk, igencsak unalmassá tudja tenni a meccseket.

Egy másik CCG-vel összehasonlítva a rendszer nem elég megbocsátó a vereségeknél. A The Elder Scrolls: Legends-ben például ha elérünk egy rankot, onnan nem lehet visszaesni (ugyanakkor több csillagra van szükség egyikről a másikra jutáshoz), így kevésbé stresszes a ranked élmény. Hogy ez inkább elkülöníti a jó játékosokat, vagy bünteti azt, akinek épp egy peches meccse volt, azt mindenki döntse el maga.

Végül, de nem utolsó sorban a szerencse is közrejátszik. Tudjuk, hogy a Blizzard szereti a vicces momentumokat, kérdés, hogy mi mennyire szeretjük? Attól függ, hogy épp mi a tét. Ha egyetlen csillag választ el minket a Legendtől, ahonnan hosszú napok, esetleg hetek kemény munkája után már csak egy karnyújtás választ el minket, és az ellenfél Ragnarosa négy lényünk felett az arcunkba lő nyolcat, nos, az felettébb bosszantó tud lenni (és ez még messze nem az extrém RNG-re példa, gondoljunk csak Pavel Babbling Bookjaira).

Vajon a jutalmak megérik ezt a fajta küzdelmet? A fentebb említett játékban havonta megjelenik egy új epic lap, melyből rank kilencnél egyet, ötnél kettőt és egynél hármat kapnak a játékosok hónap végén (itt egy lapból maximum hármat lehet használni a pakliban).

Véleményem szerint a minél változatosabb meta, az RNG lapok minimalizálása és a győzelmi sorozatok hamarabbi megadása kellemesebb élménnyé varázsolná a rankedozást.

Ti mit gondoltok, jó szerintetek így a ladder, vagy van, amiben érdemes lenne változtatni?

Blueblood

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!