Ben Brode mesélt kicsit az újdonságokról, amik a legújabb kiegészítőben várhatóak

Ben Brode mesélt kicsit az újdonságokról, amik a legújabb kiegészítőben várhatóak

Az áprilisban várható új kiegészítő több újdonsággal várja majd a játékosokat, nézzük mit tartogat a Journey to Un'Goro.

Több minden merült fel az új kiegészítő, az áprilisban megjelenő Journey to Un'goro  kapcsán, melyekről Ben Brode, a Hearthstone Game Directorja mesélt. Ilyen például a hasonlóság a Questek és a Reno dekkek között, az Elementálok erősségei és gyengeségei és persze maguk a dinoszauruszok.

Journey to Un'Goro - Az összes lap egy helyen

Az alábbi gyűjtőposztban az összes bemutatott lapot nyomon követhetitek a következő Hearthstone kiegészítőből.

Miért pont az Un'Goro kráterre alapoztátok a következő kiegészítőt?

Többször előfordult már a múltban, hogy épp egy új kiegészítőn dolgoztunk és ahhoz kerestünk ötleteket, ilyenkor páran a csapatból hozzátették, hogy "Hé, mi lenne ha dinoszauruszokat is tennénk hozzá?" Igazából az egész egy meme lett a csapaton belül. "Nem lenne jobb az egész dinoszauruszokkal? Gyerünk!" És így előbb-utóbb eljutottunk arra a pontra, hogy mi lenne ha tényleg ebbe az irányba mozdulnánk el? Mi lenne ha az egész róluk szólna? A WoW-ból ismert Un'Goro kráter pedig adta magát ehhez a témához és arra gondoltuk, hogy beleszőjük a Hearthstone világában. Hát innen indult az egész.

Hogyan találtátok ki a Quest mechanikát?

Ez elég érdekesen alakult ki. Először olyan Questekkel próbálkoztunk, amikkel akkor is haladtál, ha nem voltak az letéve, csak a kezedben tartottad. Viszont így olyan lapok jötek létre, amit csak tartogattál a kezedben, és elkezdted teljesíteni őket, aztán egyszer csak lerakod az ellenfél meg néz, hogy mi a helyzet. Mert hogy közben már kijátszottál 7 Deathrattle lapot, aminek a célját ő nyilván nem tudja és azzal kell szembesülnie, hogy 5 manából leraksz egy 8/8-at és még fel is gyógyulsz 40-re. Muszáj volt valahogy láthatóbbá tenni őket, hogy az ellenfél is lássa mi a célunk éppen, hogy tudjon rá reagálni és vice versa. Aztán kitaláltuk, hogy Secretekként kerülnek be a játékba, ott viszont az volt a gond, hogy a laphúzásra kellett hagyatkoznod, hogy időben megkapod-e és végül így jutottunk el oda, hogy rögtön legyen a kezdő hand-ben, így akár első körben is kijátszhatjuk őket. Lehet, hogy nem tudjuk majd mindegyik mérkőzésen megoldani őket, mert egy-kettő nehezebb, de legalább biztosan tudunk haladni a teljesítés fele és erre építjük a stratégiánkat is.

A Questeket valamilyen szinten a Reno deck-ek sikeressége inspirálta?

Általában mindig próbálunk valami újat mutatni minden egyes set-tel. Azt szeretnénk, hogy a játékosainknak megmaradjon a kreativitás lehetősége így akár olyan dolgokat is láthatunk, amikre még mi magunk sem számítunk. Persze teljesen magukra se akarjuk hagyni őket, így mindig van egy kis útmutatás. Legelőször a Murlock-okkal csináltuk ezt. Azt mondtuk, hogy itt vannak a Murlock-ok, ha egy deck-be rakod őket, erősebbek lesznek.  Ez elég egyértelmű és egyes játékosoknak pont erre van szüksége. Az sem utolsó hogy a synergy is megvan így biztosan a deck-ben, ami mókás játékokat eredményez. Ezek alapján próbáltunk a következő szintre lépni. Egyes Questek elég egyértelműek. Játsszál Deathrattle minionokat és kapsz érte valamit. Mások már nem ennyire egyszerűek, de szerintem mindegyik egy elég király célt ad majd a játékosnak amire hasonlóan fognak törekedni, mint anno Reno-val.

Hogyan találtátok ki az egész Adapt mechanikát?

Ez a játékmechanika egy tesztelés eredménye, amit még a Mean Streetof Gadgetzan-ban próbáltunk a bűnszervezetek kapcsán. Eredetileg terveztünk egy mech csoportot, de végül nem használtuk fel, viszont belegondoltunk, hogy milyen lehet mechként élni egy ilyen új világban. Így jött az ötlet, hogy a Spare Partokhoz hasonlóan különféle építőkockákat választhatunk a minionjaink számára. Nagyon tetszett a koncepció akkoriban, ezért újra elővettük az Un'Goro kapcsán. Olyanokat találtunk ki, hogy egy minionnak mondjuk tüzes lehelletet választasz és akkor egyszerre több ellenfelet tud támadni, vagy valami hasonló. Szóval ilyen egyszer használatos effektjeik voltak. Idővel arra a következtetésre jutottunk, hogy ennek az egésznek az "íze" annyira jó móka, hogy sokkal jobban tetszett maga az átalakulás folyamat, hogy valami változott a minionban alkalmazkodva az adott helyzethez. Végezetül buffokká változtattuk ezeket és imádjuk.

Lesz lehetőségük a játékosoknak Adapt deck-eket építeni, vagy esetleg lesz még több hasonló lap más archetípusban?

Inkább az utóbbi. A Spare partokat sem csak Gazlowe tudta használni, épp ezért volt érdekes, hogy mire használjuk őket, az éppen elérhető lapok fényében. Éppen ezért szeretnénk ezt megtartani, mert érdekes lesz látni a döntéshozatali folyamatot, amire a játékos kényszerítve van, miközben megpróbál alkalmazkodni ellenfeléhez. Egy kis rugalmasságot ad nekik.

Mely kasztok fognak leginkább profitálni az Adapt kártyákból?

Ezt az egész Adapt dolgot próbáljuk úgy kezelni, hogy a dinók pont ezen mennek most éppen keresztül a kráterben. Ezek már nem csak sima dinók a WoW-ból, e köré épül a történet is. Már az Un'Goro kráterben a megszokott dinók voltak, hanem Devilsaur-ok, vagy épp Pterrodax-ok, mi ezeket még tovább akartuk fejleszteni a HS-hez, így jöttek képbe az elementális képességek. Szóval ez a kifejezés a legtöbb dinó lapon meg fog jelenni. Egyes kasztoknak több dinójuk lesz, másoknak kevesebb. A Druid és a Hunter példul többel fog rendelkezni érthető módon, mint más kasztok  de lényegében ez csak ilyen hangulatteremtés lényegében.

Miért pont most adtátok hozzá az Elementálokat a játékohzoz

Ez az ötlet igazából már a megjelenés előtt a fejünkben volt, mielőtt egyáltalán kijött volna a Hearthstone. Anno egy Shaman képesség gyanánt foglalkoztunk vele még réges régen. Ez mindig is ott volt a közelben, csak nem tudtunk kitalálni rá egy jó mechanikát, amivel ezt a játékba lehetne ültetni. Nagyon király Elemental lapjaink vannak, amik teljesen máshogy működnek már. Nagyon várom, hogy mi fog kisülni ebből, de ami az Un'Goro krátert illeti, ez egy eléggé ősi hangulatú környezet, ahol a dinók elementális erőkkel fűződtek össze és ehhez megfelelő ingame mechanikákat is ki tudtunk találni.

Ami az Elementálok kiegyensúlyozását illeti, milyen gyengeségeik lesznek, hogy ne legyenek túl erősek?

Ez a konkrét mechanika az előre gondolkodás díjazza illetve jutalmazza alapvetően. Lehet, hogy van egy one-drop Elementálod ami csinál valamit, de ez egy elég erős hatás, amire akár később is szükséged lehet egy már felerősített minionod további boostolására stb. Épp ezért lesz fontos több körrel előre gondolkozni amihez nincs mindenki hozzászokva, márpedig az Elementál lapok ezt fogják igényelni.

Ti mit gondoltok eddig az új kiegészítőről? Sikerül egyensúlyban tartani majd a lapokat?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!