Hiába minden ígéret, tele van hibákkal a kölni ESL ONE

Hiába minden ígéret, tele van hibákkal a kölni ESL ONE

Az ESL azt ígérte, a cég szerkezeti átalakításai nem okoznak majd gondot Kölnben. Nem sikerült betartani.

Voltak aggasztó hírek a ESL ONE Köln szervezését és produkcióját illetően nemrégiben, amikor is kiderült, hogy sokan távozhatnak azok közül, akik mindezt megvalósítják. Az aggodalmak úgy tűnnek nem voltak hiábavalók, hiszen nem egyszer tapasztalhattunk az elmúlt napok során gondokat, íme néhány példa.

VIDEÓK: Annyi a hiba Katowicében, mint égen a csillag

A bakiktól hemzsegő IEM Katowice ismét megmutatta foga fehérjét: másfél nap alatt annyi hiba volt, hogy megszámolni is nehéz lenne.

Technikai hibák, csúszások

Már Katowicében is fejtörést okozott a szervezőknek mind a League of Legends, mind a CS:GO versenyen a játékosok és observerek gépeinek meghibásodása. Az első nap során több ízben is tapasztalhattunk leállást hibás perifériák, szerverbeállítások és egyéb dolgok miatt, szerencsére ezúttal nem több órásakról, csupán percekben mérhetőekről van szó. Persze ezek a hibák okoztak csúszásokat is a menetrendben, kb. fél óra minden nap összejön így vagy úgy.

Produkció

A tegnapi nap során történt a legérdekesebb eset, ami a produkció minőségét illeti, ugyanis a következő, nem várt forgatókönyv játszódott le. Az elemzők még éppen a csapatok esélyeit és a szokásos dolgaikat vitatták egymással a Space Soldiers - Na'Vi mérkőzés előtt, de látszott, hogy valami nagyon nincsen rendben. A beszédhangsúlyozások alapján rájuk szólhattak, hogy jön a reklámszünet és hagyjátok abba. Azonban a mikrofonjaik bekapcsolva maradtak és tisztán, érthetően elhangzott a következő 3 szó Alex "Machine" Richardson szájából a helyzet minősítésére:

A reklámokkal egyébként is vannak bajok, hiszen képesek még a meccsek félidejébe is besűríteni egy akkora blokkot, ami után csoda, ha a nézők emlékeznek rá, melyik csapat játszott, nem hogy a történésekre. Valószínűleg a helyszíni munkában résztvevők sem örülnek ennek, azért hangozhatott el a fenti megjegyzés is.

Ezen felül az observerek sincsenek a helyzet magaslatán, teljesen megmagyarázhatatlan okokból. A TyLoo és a Cloud9 összecsapásának első körében lemaradtunk 6! fragről, mert inkább a pálya szépségeit kellett csodáljuk. Ráadásul a kommentátorok sem tudták teljes mértékben megérteni a helyzetet, ők is csak arra kapták fel a fejüket, hogy 2v2 van, hiszen ugyanazt látták, mint mi a közvetítésen. Ez sem volt egyedi eset egyébként, hivatalos számok ugyan nincsenek, de jó, ha az összes frag 30%-át látjuk. Hol van ez a PGL-hez képest, kérem?

Természetesen az elmaradhatatlan grafikai és hang hibák is köszönik, jól vannak, megvannak. Kezdjük is az egyik legbizarrabbal, amire szavak nincsenek, annyira fájdalmas:

Ezen kívül millió egy alkalommal előfordult, hogy hibásan tüntették fel a BetWay esélylatolgatásait. Voltak gondok a számokkal, a csapatnevekkel, a logókkal és ezek szerint még a hátteret adó pálya/kép megtalálása sem megy olyan jól nekik. Ráadásul elő-elő fordul, hogy a hangok sincsenek a helyén: hibásak, csúsznak, zajosak.

Az első nap során párhuzamosan is futottak mérkőzések, így kénytelenek voltak egy B streamet is belőni, de ott konkrétan rosszabb képminőséget biztosítottak, mint a főstreamen. Ez egy 720p stream volt (1080p helyett) és minden grafikai "sallangtól" mentes, szóval gyakran azt is nehéz volt kitalálni, hogy egy-egy szünet miért van és ki kérte. Nem mintha a fő streamen megjelenne azonnal egy "technikai szünet" vagy "taktikai szünet" felirat, ott is csak a játékosokat látjuk hosszú másodperceken át és ránk hagyják, hogy találjuk ki magunktól, mi is van pontosan, de a végére legalább felteszik a kis képet magyarázatként.

Összességében rengeteg gond van Kölnben is, pont úgy, mint Katowicében volt és ez csak fokozódhat a rájátszásra fordulva, ahol még több feladat vár a produkciós stábra. Tehát hiába ígérte az ESL azt, hogy nem lesz gond a céges átalakítások és egyéb dolgok miatt a versenyen. Ezek után megkérdőjelezhető az ESL tekintélye az e-sport rendezvényszervezésben, hiszen a vetélytársak, mint az ELEAGUE, a FACEIT, a DreamHack vagy a PGL nagyon durván lekörözte őket és az ESL képtelen volt ezekre lépni az elmúlt egy év során, tehát a következő céges átalakítások és elbocsátások már-már életmentő műtétnek minősülnek, mintsem innovációnak a részükről.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!