Nem hiszitek el, mennyire közel jártunk egy PlayStation 5-ös Starfieldhez

Nem hiszitek el, mennyire közel jártunk egy PlayStation 5-ös Starfieldhez

Jó kérdés, hogy milyen hatással volt a fejlesztésre a Starfield PlayStation 5-ös változatának elkaszálása?

Február elején attól volt hangos a gaming sajtó, hogy a Microsoft beszünteti az exkluzivitást az Xbox részleg alá tartozó stúdiók játékainál, így például olyan AAA-s címek is ellátogathatnak majd a Sony konzoljaira, mint a tavaly ősszel megjelenő Starfield. Pár nap múlva persze kiderült, hogy azért nem eszik olyan forrón a kását, és a redmondiak nem adnák szívesen az egyik legnagyobb húzócíműket a riválisoknak. Most azonban fény derült arra, hogy mennyire közel is járhattunk ahhoz, hogy a (majdnem) végtelen űrt járhassuk a Sony masináin.

A Tech4gamers fedezte fel, hogy egy Jason Tonks nevű, egykoron a Bethesda Game Studiosnál dolgozó 3D-s művész a Starfield Xbox és PC-s verziói mellett egy PS5-ös kiadáson is tevékenykedett négy éven át a LinkedIn profilja alapján. Tehát legalább 2021 májusáig, vagyis Tonks távozásáig tervben volt, hogy PlayStation 5-re is kiadja a Bethesda a Starfieldet. Azonban ugyanebben az évben a Microsoft felvásárolta a ZeniMaxot, a kiadó anyavállalatát. Ezt követően pedig polcra tették az összes olyan tervet, amelyben szerepelt a rivális konzolra készülő Starfield.

Jó kérdés még, hogy milyen hatással volt a fejlesztésre ez a döntés? Ugyanis a PlayStation egyértelműen a domináns konzol a generáció kezdete óta, sőt, már a PS4 érában is az volt. Mivel tudjuk, hogy a fejlesztők több stúdiónál a Sony gépeire terveznek – itt érhető el a legnagyobb piac és aggódnak az Xbox jövője miatt –, nem kizárt, hogy gyökeresen megváltoztak a Starfield munkálatainak utolsó két évében a tervek. Mindez pedig a nem túl jól sikerült kiadást, a tengernyi bugot is megmagyarázhatja. Bár ehhez lehet nem kellett fogni a Bethesda kezét.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár