Szeretnél te is saját játékot fejleszteni?

Szeretnél te is saját játékot fejleszteni?

Itt az idő, hogy kipróbáld magad a játékfejlesztés világában! Cikkünkben mindent megtalálsz ami az alapok elsajátításához szükséges.

2023 nem a játékfejlesztők éve volt és az idei év sem indult fényesen a videójáték iparban dolgozóknak, de ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes elindulni ezen az úton, legyen szó akár új hivatásról vagy csak egy hobbiról.

Az ötlet

Rengeteg kezdő fejlesztő indul útjára nagy álmokkal és eget rengető ötletekkel, sokszor pont ezek miatt feneklik meg megannyi kezdő programozó és designer karrierje. Akármennyire is vonzó a gondolat, hogy a legújabb és legjobb Witcher-el ötvözött Harry Potter játékot csináljuk meg anime cicalányokkal egy futurisztikus környezetben, jobb ha az ilyen ötleteket leírjuk egy szép piros kis noteszba, és elrakjuk a fiók mélyére. Nem véletlenül dolgoznak sokszor több száz fős stúdiók egy-egy ilyen nagyobb volumenű játékon, egy játékfejlesztő csapatnak ugyanis rengeteg kihívással kell szembenéznie mindennapjai során, amire mi, kezdő kisiskolás programozók valószínűleg nem állunk készen. Egy ideális kiinduló ötlet valami egyszerű, könnyed és gyorsan megvalósítható játék, például valami Pong-hoz vagy Flappy Bird-höz hasonló.

Mik az erősségeink?

Bár lehet még egy játékot sem fejlesztettünk életünk során, de mégis mindannyian rendelkezünk olyan különleges képességekkel, amelyek segítségünkre lehetnek új hobbink során. Fontos, hogy manapság egy videójáték elkészítéséhez már nincs szükség évtizedes tapasztalattal rendelkező informatikus mérnökökre, sem egyetemi végzettségre. Az ipar kitermelt magából rengeteg eszközt, amikre bátran támaszkodhatunk játékaink fejlesztése során. Ha például inkább történet írásban jeleskedünk vagy jól rajzolunk digitálisan, esetleg van már számítógépes modellezésben tapasztalatunk, akkor olyan érdemes lehet a vizuális programozás területén szétnézni, míg ha értünk már kicsit a programozáshoz, rengeteg ingyenes és fizetős grafikai elemet találunk már online. Egy szó mint száz, a játékaink készítése során támaszkodjunk erősségeinkre és ahol szükséges, támaszkodjunk nyugodtan a már kész eszközökre.

Ezeket olvastad már?

Mire lesz szükségem?

Fejlesszünk magunknak és barátainknak játékot, vagy akár eladásra egy népszerű online platformon, a legjobb és legegyszerűbb, ha egy már kész videójáték motort használunk. Nem kell aggódni, nem benzinnel megy egy ilyen motor, ezért nem is kell megtankolni. Az iparban csak engine-nek nevezett program képezi játékunk alapját. Rengeteg háttér feladatot elvégez nekünk ez az okos kis eszköz, megmondja a számítógépnek, hogy mit jelenítsen meg a képernyőn, fizikai számításokat végez és még sok más mindent, amivel nekünk most nem is kell foglalkoznunk. Nem kell aggódni, minden általunk említett engine ingyenesen használható.

Unity

Nem mindig örvend jó hírévnek a Unity motorja, pedig rengeteg kezdő fejlesztő indította vele a karrierét. Érdemes távolabb nézni a tömérdek rossz minőségű steam-es játéknál, és meglátjuk, hogy a Unity dominálja majdnem a teljes mobilos játékipart, az AR/VR részleget és egyébként rengeteg népszerű PC-s játéknak alapköve ez az engine.

(Unity-vel készült játékok: Genshin Impact, Subnautica, Beat Saber, Fall Guys)

Unreal Engine

A profi stúdiók körében talán legnépszerűbb motor gyönyörű látványt kínál és évről-évre rengeteg ipart meghatározó újítással rukkol elő, ami elsőre kicsit ijesztő lehet a kezdőknek, nem kell aggódni. Az Epic Games által fejlesztett engine rengeteg, azóta más motor által is átvett feature-el van felszerelve, például Blueprint (vizuális programozási eszköz) rendszere a legjobb az iparban. Ha szeretnénk később mint videójáték programozással keresni a kenyerünket, akkor is érdemes lehet az Unreal-t választani, C++ nyelvet használ, amire mindig van kereslet a szakmában.

(Unreal Engine-nel készült játékok: Valorant, Borderlands 3, Fortnite, Star Wars Jedi: Fallen Order)

Godot

A Godot Engine egy relatíve új szereplő a videójáték motorok piacán. Az utóbbi pár évben nagy népszerűségnek örvend Nyílt-Forráskódú mivoltának köszönhetően. Mivel tényleg nagyon új, ezért nem sok kiadott játékot látunk, ami Godot-ot használ, cserébe viszont egy nagyon szoros és odaadó közösség fejleszti a motort. Sokan az új Unity-ként tartják számon, akár meghatározó engine lehet a következő évtizedekben.

(Godot-tal készült játékok: Brotato, Lumencraft, Resolutiion, Sonic Colours: Ultimate)

Hogyan tovább?

Elsőre soknak tűnhet ez a sok új információ, pedig biztosíthatlak kedves olvasó, ez csak a jéghegy csúcsa. Több száz oldalon keresztül lehetne ecsetelni a játékmotorok közötti különbségekről, az azt felépítő apró kódok varázslatos világáról, de a legjobb, ha most itt lezárjuk játékfejlesztésről szóló írásunkat és jövő hétvégén folytatjuk ugyan itt, akkor már különböző grafikai eszközökkel. Addig is azt ajánlom, gondolkozz el egy egyszerű de nagyszerű kis játékról, válaszd ki hozzá a neked legszimpatikusabb motort és ismerkedj meg vele, amennyire csak lehet.

Játszottatok már a gondolattal, hogy egyszer játékfejlesztők lesztek? 

Kövess Minket!



Gamer szótár