A kompetitív empátia fontossága és annak kialakítása - 2. rész

A kompetitív empátia fontossága és annak kialakítása - 2. rész

A magasabb szintekkel folytatnánk a sort, ahol már a játék teljes körű ismerete és egy kis jóstehetség is elengedhetetlen. 

Az Overwatch kompetitív részében a skill és a játékismeret mellett szükségetek van arra is, hogy fejben képben legyetek, amikor csatába indultok. Tegnap már írtunk nektek a kompetitív empátiáról és annak alacsonyabb szintjeiről, ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

A kompetitív empátia fontossága és annak kialakítása - 1. rész

Sensevida | 17/08/29 16:42 Tisztában vagyunk vele, hogy szeretitek az edukációs tartalmakat, amik hozzásegíthetnek titeket a jobb kompetitív rank eléréséhez. Korábban már többször írtunk karakter specifikus útmutatókat, de előfordult már olyan is, hogy általános tippeket és trükköket mutattunk be nektek. Sensevida | 17/06/29 15:00 A Wawa's Boot Camp pozitív mentalitással kapcsolatos útmutatójának első részéről tegnap már írtunk nektek.

Ma folytatnánk a fennmaradó 3 lépcsőfokkal, amik elérése nagyban befolyásolhatja pozitív irányba a ranked teljesítményeteket. A példák alapján be tudjátok majd magatokat lőni az aktuális szintetekre, a tippek pedig segítenek majd, hogy miben kellene fejlődnötök.

Az első szint

Az ide tartozó játékosok legtöbbje Diamond rankon van és már alapvetően képesek olvasni az ellenfél játékát. Ilyen eset például, amikor a Genji visszatartja az ultimate képességét, mert tudja, hogy a Zenyatta azonnal használná a Transcendence-t rá. Mivel a Zenek nagy része csak ilyen esetben van rákényszerítve az ulti használatra, előfordulhat az a szituáció, hogy a Genji a counter miatt addig tartogatja a képességét, amikor már nem tudja rendesen kihasználni. Az első szintű játékosok az alábbiakból ismerhetőek fel leginkább:

  • Mechanikailag magabiztosak, azonban azt érzik, hogy megragadtak az adott rankon.
  • Túl sokáig tartogatják az ultit és néha nincs is idejük elhasználni.
  • Azt érzik, hogy olyan ellenfelek játsszák le őket, akik kevésbé skillesek náluk, legtöbbször egyébként ennek az az oka, hogy másként ítélik meg az ellenfél viselkedését és taktikáját. 

Ha gyakran találjátok magatokat ilyen helyzetekben, jobb, ha inkább csak a saját játékotokra koncentráltok, mivel az ellenfél olvasása még nem megy annyira, mint kellene. 
ow blizzard genji

A második szint

Az igazi váltás a kettes szint elérésével jön el, amikor már képesek vagytok arra, hogy olvassátok az ellenfél játékát és arra helyes válaszlépést is tudtok adni. Az alábbi játékos példák már egy magasabb lépcsőfokot képviselnek, ezt kellene elérni:

  • Tudják, mely ultikat érdemes "cserélni" az ellenféllel és ezekből mennyit érdemes összecsapásonként használni.
  • Képesek felmérni az ellenfél játékosainak erejét és igazodni a játékstílusukhoz.
  • Megjósolják azt, hogy fog az ellenséges csapat reagálni a stratégiára és képesek változtatni, ha a szituáció úgy kívánja.
  • A pályák adottságait felhasználva megtörik vagy megkerülik az ellenfél tervét. 

Tegyük fel, megvan a csapatban a Tactical Visor és a Dragonblade is, azonban az ellenfél Zenyattaja is közel van a teljes betöltődéshez. Még Master meccseken is elő szokott fordulni, hogy a két ultit simán belenyomják a Transcendece-be és ezzel elvesztegetik az értékes lehetőséget. Érdemes ilyenkor kicsalni inkább a Zen ultit Genji-vel, utána pedig rommá lőni az ellenfelet Soldierrel. 

Másik jó példa a szűk átjárókon való átjutás mondjuk Volskaya Industries-en. Ahogy a képen is látszik, az ellenfél csapata masszívan őrzi a kaput, amin elég nehezen lehet közvetlenül átjutni, viszont ha egy Tracer megkerüli őket és eléri a pontot, választás elé lehet állítani a védekezőket: gyengítsék a védelmet vagy teljesen vonuljanak vissza? 
ow blizzard meta positioning

A harmadik szint

Ez képviseli a legmagasabb szintet, ha stratégiáról és kompetitív empátiáról van szó. Néhány szerencsés játékos személyiségéből adódóan hozza ezt a tehetséget, másoknak viszont kemény munkába kerül elérni. Igazából nem sokban különbözik a kettes szinttől, viszont itt már sokkal fejlettebb érzékek és "jóstehetség" kell. 

  • Képesek pontosan megítélni, mennyinél jár az ellenfél ulti töltöttsége, illetve meg tudják határozni azt, a pozicionálás alapján, hogy mikor fogják ezeket a képességeket bevetni.
  • Az aktuális karakterük képességeiből a maximumot hozzák ki, és úgy menedzselik minden mozdulatukat, hogy az ellenfél mozdulataira mindig tudnak megdelelően reagálni. 

A harmadik szint legjobb demonstrációja például az, amikor a Koreai Je-Hong "ryujehong" Ryu egy laza Sleep Dartal kivonja a Nano Boostos Dragonblades Genjit a forgalomból, pusztán a karakter pozicionálása alapján.

Lunatic-hai ryujehong ~!_!~ Tes

Lunatic-hai ryujehong ~!_!~ Tes - Clipped by tisrobin311

Összességében tehát ezek lennének a kompetitív empátia szintjei. Jól látható a lépcsőfokok közti különbségek, a fejlődéshez pedig folyamatos gyakorlás, türelem és alázat szükséges. Reméljük hasznos volt számotokra ez a kis útmutató, ha szeretnétek még ilyenekről olvasni, figyeljétek az Esport1 oldalát. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

 

Kövess Minket!