Már az Európai Parlamentben is az e-sport a téma, az első bizottsági ülésen az ESL és az SK is jelen volt

A hagyományos sportokhoz képest az e-sport egészen új dolog, de a növekedése egészen elképesztő.

Az Európai Parlament először tartott hivatalos értekezletet e-sport témában, miután játékosokat és az iparágban jártas szakembereket kérdeztek a versenyképes szabályzattal és a társadalmon belül elfoglalt helyével kapcsolatban.

"Megvolt a lehetőségünk, hogy megismerjük az összes fontos szereplőt. Habár nem jutottunk döntésre, hogy valóban sport e az e-sport, észrevettük az egyre nagyobb térnyerését."

Az "Esport Európában, mi a politika válasza?" című előadáson olyan e-sport képviselők jelentek meg mint az ESL, az SK Gaming és az EIS (Esportok érdekképviseleti koalíciója), valamint jelen voltak még sportügyvédek és játékokkal foglalkozó szakemberek is.

"Már nem csecsemőkorban van az e-sport, felnőttünk, nincs szükség külső szabályozásra" - szólalt fel elsőként Jan Pommer az ESL igazgatója

Különböző területeken lehetne Joaquin Muñoz szerint behatárolni az e-sportot. Ezek érintették a gazdasági tevékenységek szabályozását, az önszabályozást és a jogszabályok általános rendelkezéseit is.

"Szem előtt kell tartani, hogy egy gazdasági és társadalmi hatású tevékenység egyértelmű jogi keretetekkel rendelkezzen. Persze nem azt mondom, hogy az e-sport illegális. Egyébként kereskedelmi termékként az e-sportot nem lehet kontolrálni anélkül, hogy ellentmondana a védjegyjognak, és a piaci szabályozásnak." - emelte ki az Ontier IT & IP jogi képviselője

A Newzoo e-sportért felelős fejese Jurre Pannekeet kutatásai alapján azt állította, hogy az európai piac az egyharmadát generálja az e-sportoknak, 2020-ra pedig ennek az értéke 400 millió dollárra növekedhet.

Majd előkerült a legnagyobb vitát kiváltó kérdés.

"Olimpián sakk és bridge sincs, így nincs helye a videojátékoknak sem, annak ellenére, hogy a felkészülése az e-sportolóknak összehasonlítható a hagyományos sportágakkal." - mondta Simone Trimarchi korábbi olasz e-sportoló

Ezek után Ian Smith kapott szót. Az EIS megbízottja hisz abban, hogy az oktatás is fontos szerepet kaphat az e-sportban.

"Játszhatsz otthonról egy millió dolláros versenyt is akár, például Overwatch-ban, és ötletem sincs, hogy vannak-e olyan szabályok, amelyek a viselkedésedet szabályozzák a játékszabályokon túl."

Majd folytatta...

"A hagyományos sportágaknak száz éve volt ahhoz, hogy mindent jól csináljanak és ez nem sikerült. Az e-sport megérdemli ezt az esélyt, mert fiatal, szervezett és egy nagy közösségből nő ki. Hagyjuk hadd fejlődjön, ahogyan minden más sportág is előtte."

Alexander Müller az SK menedzsere teljes mellszélességgel kiállt az e-sport mellett. Az üzemeltetés mellett az adóra és minden másra is kitért, majd hozzátette:

"Sokan a játékok rossz hatásaira gondolnak vagy a játékosokra akik túl sokat játszanak, netán hogy rosszul táplálkoznak esetleg, és hogy alig sportolnak, nos, nekem erről pont az ellenkező véleményem van."

A EU Parlament bizottságának elnöke Bogdan Wenta korábbi lengyel kézilabdázó záróbeszédében elismerte, nagy szakértelmet igényel az e-sport és bár valódi fizikai mozgást nem igényel, mégis az igazi versenyzést képviseli.

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!