Nők kezében lenne az e-sport jövője?

Soha ennyi nő, mint most, nem volt jelen az e-sportban, egyre több területen vállalnak egyre nagyobb szerepeket.

Az e-sport ágazat az egyik leggyorsabban fejlődő szegmense a sportnak és szórakoztatásnak, olyannyira, hogy 2020-ra az 5 milliárd dolláros bevételt is elérheti, így érthető, miért nem szeretnének kimaradni a hirdetők sem. Az egyik legfőbb ok, amiért továbbra is hatalmas növekedési lehetőség van benne, a nők bevonása. A szponzoroknak és a márkáknak tisztában kell lennie azzal, hogy egyre több hölgy van jelen az e-sportban, és nem csak nézőként, de játékosként, szervezőként vagy éppen játéktervezőként is.

Alkotnak, játszanak, versenyeznek

Többféle területen is megfigyelhető a nők létszámának növekedése a gaminget illetően. A Nemzetközi Játékfejlesztők Szövetségében 2009 és 2014 között 22%-kal nőtt a női fejlesztők száma. A Columbia-i Stephens College volt az első női iskola, amely ösztöndíjjal támogatott e-sport programot indított. A professzionális gaminget tekintve is sokkal több hölgy van, mint eddig bármikor. CS:GO-ban komplett női csapatok vannak és a Skillzen regisztráltak fele is nő.

LINK

Többet vállalnak és többet is költenek

Egy idei tanulmány szerint a mobilos játékokban legtöbb esetben a nők hamarabb regisztrálnak és többet is költenek férfi társaiknál. Ez teszi a nőket ideális fogyasztóvá a legnagyobb digitális játékpiacon. Ráadásul az Egyesült Államokban az e-sport közönség egyharmadát is ők teszik ki, és a következő 12 hónapban még nagyobb növekedésre számítanak. Egy másik tanulmány szerint pedig több nő, mint férfi vállalja, hogy részt vesz valamilyen formában az e-sportban. Nyilvánvaló tehát, hogy a nők jelentős szerepet játszanak ebben az ágazatban és a növekedés szempontjából kulcsfontosságú lesz a részvételük.

Mégse figyelnek rájuk

Az egyik világvezető mobilszolgáltató mérnöki vezetője arra lett figyelmes, hogy még azokat a nőket is, akik egész életükben gamerek voltak, sokszor az iparág figyelmen kívül hagyja, sőt diszkriminálja. Mivel legtöbbször az e-sportokat széles körben "férfi iparágnak" tekintik, a nőket ezért beskatulyázzák és elítélik. Ez a fajta viselkedés sok esetben tovább fajulhat és következményeként bántják a őket a játékon belül.

A nők hátrányos helyzetbe kerülnek

Sajnálatos módon ezekből egyre több van. Zoe Quinn játékfejlesztő 2014-ben kapott ismeretlen online emberektől fenyegető és szexista üzeneteket. Egy értekezés szerint a női Twitch streamereknél a kommentelők javarészt a megjelenésről és a streamer kapcsolatairól kommenteltek, míg férfi streamereknél leginkább a játék került szóba. Előfordult 2 profi női Overwatch játékossal (egyikük kiskorú), hogy fotókat és magántalálkozókat kértek tőlük követőik. Ez nem a kivételek közé tartozik, sajnos egyre gyakoribb jelenség, hogy tiszteletlenül bánnak a hölgy játékosokkal.
A másik különös jelenség, mikor a női játékos olyan avatart választ, ami alapján férfinak gondolnák és mikor kiderül, hogy mégsem, teljesen megváltozik a légkör a játékon belül. Az ellenük irányult negatív viselkedés miatt, ez sok esetben a női játékosok lemorzsolódásával jár. Mégis egy olyan iparág virágzásáról beszélhetünk, amely a növekvő női aktivitásnak is köszönhető.

Egy biztos: ha a most nagyon férfi domináns iparágba a nők is aktívan bekerülnek, még a mostaninál is nagyobb lesz az "e-sport boom".

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!