A következő frissítésben az alapmechanikákhoz is hozzányúl a Blizzard

A következő frissítésben az alapmechanikákhoz is hozzányúl a Blizzard

Van pár olyan alapmechanika, ami kevés esetben történik meg, de ha igen, akkor a legtöbbször nem örülnek neki a játékosok. A fejlesztők most nekiálltak, hogy kijavítsák ezeket.

A Hearthstone kiadása jó pár évvel ezelőtt történt, és a hivatalos indulás óta a játék évről-évre egyre bonyolultabbá vált. Már a vanilla időszakban is voltak az egészben olyan mechanikai bukfencek, amik picit logikátlannak tűntek, de mivel csak nagyon-nagyon ritka esetekben fordultak elő, ezért mikor megtörténtek, akkor a játékosok csak legyintettek egyet és játszottak tovább. De most a Team 5 és a fejlesztők úgy határoztak, hogy megkeresik az összes ilyen illogikus pontot és megpróbálják megszüntetni őket. Erről a bejelentést, tegnap éjjel Josh Durica a játék egyik mérnöke mondta el egy videóban. A fejlesztés persze nem könnyű –ahogy fentebb már említésre került–, mert ezek a kis logikai bukfencek az alap kódolásban vannak. Már ezer meg ezer kódsor épült rájuk, így csak nagyon óvatosan lehet valamit is kezdeni az egésszel, hiszen egy-egy beavatkozás, akár 1000 kártyára is hatással lehet. De ennyi bevezető után lássuk, hogy hol is kezdődik a nagytakarítás. Az első körben az aktivátorok és az aktivátorpontok kerülnek az előtérbe. 

"Whenever" és "After" terminológia

Vannak olyan lapok, amikre specifikus aktivátorokat terveztek. Ebből az első a "whenever" kifejezés. Ez annyit tesz, hogy bármikor beteljesül egy előre definiált feltétel, annak hatására egy másik akció is megtörténik. A Violet Teacher esetében ez annyit takar, hogy mikor egy varázslat kerül kijátszásra, akkor egy 1/1-es Apprentice Token kerül az oldalunkra. Ezzel szemben az "after" szócska azt takarja, hogy miután bekövetkezik egy akció, akkor utána annak hatására egy másik is végbemegy. Erre a tökéletes példa a Wild Pyromacer, amire az van írva, hogy miután kijátszunk egy varázslatot, akkor a lap a páston lévő összes kártyába sebez 1-et.

Na de mi van akkor, ha a két lap valahogy ütközésbe kerül valamilyen kombináció során? Mi aktiválódik hamarabb, ha a Wild Pyro még nincs előttünk, mikor egy varázslap kijátszásra kerül, de a varázs hatására odakerül (Mindgames, Silvermoon Portal)? Nos a válasz ebben a pillanatban az, hogy előbb a Teacher majd utána a Pyro, aminek ez lesz a vége.

De a helyzet most változik, mert a fejlesztők egy újabb feltételt adnak a már meglévőkhöz; így el is érkezünk az első szabályváltozáshoz:

"Ahhoz, hogy egy kártya képessége aktiválódhasson, a kártyának jelen kell lennie, mikor az aktiválási feltétel teljesül."

Ez pedig azt eredményezi, hogy a fenti események többé nem történhetnek meg, és a Violet Teacher tanítványai mostantól biztonságban vannak, valahogy így.

Az aktivátorok sorrendje

Ahhoz, hogy ezt a szabályváltozást megértsük, szót kell ejteni arról, hogy a különböz aktivátorok és interakciók milyen sorrendben mennek végbe. Egy-egy akció után először a páston lévő, utána kezet érintő, és végül a paklit befolyásoló akciók zajlanak le. Ezt a következő kép is bemutatja.

A következő logikai bukfenc pedig pont emiatt a sorrend miatt van jelen. A szituáció a Bolvar Fordragon és Spirit Echo kártyával kezdődik. Bolvar képessége annyit tesz, hogy miközben a kezünkben volt, mikor egy lényünk elpusztult, akkor kap egy támadási értéket. Viszont a már előbb említett kombó során a lap saját magát buffolja, ami alapvetően teljesen logikátlan, de a már fentebb említett játékbeli szabályok miatt mégis így történik. Előbb lezajlik a pást akciója, majd a kézé, és a deck marad utoljára.

Ahogy viszont erre számítani lehetett, itt is jön a szabályváltozás, ami mostantól így hangzik:

"Mielőtt a játék akármilyen aktivátort elindít, a rendszer minden játékzónát megvizsgál, hogy ott milyen aktivátorok találhatóak. A vizsgálat után a játék csak olyan aktivátorokat indít el, ami az ott kapott listán minden esetben szerepel. Ha tehát egy aktivátor egy másik aktivátort is működésbe hozna, akkor az nem lép életbe."

Ezen szabály hatására pedig Bolvar nem kapja meg a buffot saját maga után.

Ezzel a végére is értünk a fejlesztő csapat első javító körének, amiből azt ígérik, hogy lesz még több is. Nagyon jó látni, hogy a devek aktívan foglalkoznak a játékkal, és olyan alap dolgokhoz is mernek nyúlni, mint a fentebb említettek. Egyébként ha valakit érdekel, akkor itt az eredeti videó is arról, hogy mit mondott Josh Durica.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!