Lesz-e helye Zoe-nak a profik között?

Lesz-e helye Zoe-nak a profik között?

Zoe-t hatalmas hype övezte megjelenése előtt, hiszen rengeteg újdonságot hozhat magával, és míg a fél világ az új rúnákat fejtegeti, érdemes pár szót róla is ejteni a jövő évi profi szezon kapcsán.

Elindult a preseason és vele együtt rengeteg újdonságot kaptunk, leginkább rúnák képében. Fenekestől fordították fel a játékot, és mindenki új dolgokkal próbálkozik, keresi a lehető legerősebb kombókat, amik aztán vagy bent maradnak a szezon kezdetével is, vagy nem. Ilyen például a Transcendece rúnával párosított Black Cleaver gyűjtése, mert jelenleg az összeadódó CDR miatt nagyon megéri.

Megéri akár öt Black Cleavert is venni egy új rúna miatt!

Aioween | 17/11/14 10:25 Van most egy rúna, ami miatt akár öt darab Black Cleavert is megéri megvenni egy-egy karakterre. Máris mutatjuk, hogy miért! Várható volt, hogy egy teljesen új rendszer megjelenésével, amiben 60 rúna található, lesznek hibák, illetve kiskapuk.

Sokan viszont már meg is feledkeztek egy másik újdonságról, ami hamarosan beléphet majd az életünkbe, ő pedig nem mást, mint Zoe. Azon felül, hogy egy új karaktert üdvözölhetünk majd az Idézők szurdokában, más dolgokat is hoz magával. Egyrészt rögtön két teljesen új mechanikát, amihez hasonlót nem láthattunk eddig. Ezek egyike az idézői képességek és egyes tárgyak aktív képességének lemásolása, valamit az altatás, vagy drowsy képessége, ami egy új fajta CC lesz a játékon belül, és akkor még nem beszéltünk a mozgékonyságáról!

De miért is annyira izgalmas mindez számunkra? Természetesen azért, mert előbb-utóbb a profik kezei között is láthatjuk Zoe-t, legalábbis reményeink szerint. Ezúttal pedig pont azt szeretnénk kivesézni, hogy az eddigi információk alapján, vajon milyen hasznossága lehet a profi környezetben, illetve mennyire állhatja meg a helyét a profi metában. Az esetek nagy részében elmondható, hogy az új hősök és reworkök általában valahogy beférkőztek az LCS meccsei közé is, bár kivételek azért akadnak (khm Yorick rework -a szerk.).

Zoe esetében viszont már csak az újdonság ereje miatt is számíthatunk szereplésre, mivel rengeteg új lehetőséget rejthet magában és még csak elképzelni se lehet mindet, főleg ha profikról van szó. Az első és egyik legfontosabb dolog az E képessége, mely a Sleepy Trouble Bubble nevet viseli.

Miután eltalál egy hőst ezzel a buborékkal, az egy kis késleltetés után elalszik. Kissé hasonlatos egy lekötéshez, de annál azért egy fokkal durvább. Ha elsőre nem találunk el vele valakit, egy darabig azért ott marad a földön óvatlan célpontokra várva, így zónázásra is használható akár. Emiatt eléggé nehézkes lehet majd ellene harcolni, főleg a mid game-ben, ugyanis a csapatharcokba jócskán bele tud majd zavarni. Ez mindenkinek kellemetlen lehet, hiszen a tankok nem tudják védeni csapatukat, valamint CC-t kiosztani, így akár másodpercekre is teljesen haszontalanná válhatnak, ez alatt pedig a törékenyebb carry-k máris könnyebben levadászhatóak. A kisebb dzsungelátjárók is lefedhetővé válnak ezzel a képességgel, vagyis helyzeti előnybe kerülhetünk egy sárkány, vagy akár Baron harc előtt.

Ha mindezt az ultijával együtt használjuk el, még veszélyesebb lehet. Ezzel még nagyobb mozgékonyságra és persze helyezkedési képességre tesz szert Zoe. Azt mondjuk hozzá kell tenni, hogy ez alatt az idő alatt szinte bármit tud csinálni, de mozogni nem. Ez viszont nem akadályozza őt meg abban, hogy elsüssön néhány képességet, például egy nagyon messziről érkező Q-t hatalmas sebzéssel, vagy pár alaptámadást. Ezzel a képességgel a backline-t is veszélyeztetni tudjuk, ahol mondjuk az ADC található és egy jól irányzott E-vel máris kiszedhetjük az egyik fő sebzésforrását az ellenfél csapatának. Miután jól végeztük dolgunkat, egész egyszerűen visszaugrunk az eredeti helyünkre. Ugyanezzel az ultival viszonylag biztonságosan elég mély őrszemeket is el tudunk helyezni, értékes információhoz juttatva csapatunkat.

Ha mindez nem lenne még elég, van neki egy W-je is, ami a Spellthief névre hallgat. Ha valamelyik ellenfelünk summoner spellt, vagy tárgy aktívot használ, azt le tudjuk másolni. Ez egy csapatharcon belül akár több Flash-t is jelenthet, esetleg egy Hextech Protobelt ugrást, Randuin's Omen lassítást stb. Alapvetően ezek a képességek és tárgy aktívok elég magas CD-n vannak, nem véletlenül, mivel a játék környezetében erős eszközöknek minősülnek, Zoe pedig ezeket könnyedén használhatja ki. Ez azt jelenti, hogy az ügyesebb játékosok elég vad dolgokat fognak művelni vele, márpedig az LCS tele van ilyenekkel, ha az átlaghoz képest nézzük őket, még a gyengébb csapatok is. A kérdés persze az, hogy erőviszonyban mennyire veheti fel a versenyt mondjuk egy-egy mostani mágussal, mint egy Azir, Ryze, Orianna, Syndra, Cassio és hasonlók.

Nem egyszer lehettünk már szemtanúi annak, hogy mechanikailag nehéz hősökkel kész csodákat is lehet művelni, mint amilyen az említett Azir, vagy Kalista, esetleg Ryze, akinek az ultijához csapat szintű koordináció szükséges. Sajnos ez egyben azt is eredményezte több esetben is, hogy nerfelni kellett őket, a kompetitív játékkörnyezet egészsége érdekében. Azir például nem véletlenül pihent hosszú hónapokon át a kispadon, amíg elkészült a reworkje. Ez egy vele jár rossz része az ilyen karaktereknek, mert nehéz őket úgy kiegyensúlyozni, hogy a profik se legyenek legyőzhetetlenek vele, de egy átlag játékos is tudjon sikereket elérni vele. Vajon Zoe is ilyen sorsra jut majd?

Ha őszinték akarunk lenni, elég erőteljes és sokszínű képességrepertoárt kapott Zoe. Rengeteg mozgékonysággal rendelkezik, amihez villámreflexek sem ártanak, de ha azok megvannak, nehéz lesz őt elkapni, vagy utolérni.  Ettől függetlenül mégsem beszélhetünk végtelen mobilitásról, még akkor sem, ha hármas szinten 5 másodperc az ulti a CD-n. Mint már írtam, mindenképp visszatérünk az eredeti helyünkre és nem tudunk közben mozogni. Erre Scarra, Imaqtpie és RiotMeddler is rávilágított egy közös podcastben. Ezzel leginkább sklillshotokat tudunk kikerülni, wardolni és persze levadászni már amúgy is alacsony HP-n lévő célpontokat, de azt se felejtsük el, hogy egy esélyünk van. Ha nem sikerül egyből megölni és visszaugrunk, akkor azt megette a fene. Csapatharcokon belül viszont ez a pillanatnyi helyezkedés rengeteg értéket képviselhet, sok mindent kikerülhetünk vele. A profi játékkörnyezetben ez aranyat érhet és sok egyedi helyzetre kell felkészülnie az ellenfeleknek.

Nagyon résen kell lennünk vele, hogy igazán ki tudjon teljesedni, mert a W-je egy az egyben az ellenfelek tetteire épül. Ha senki nem Flash-el, vagy használ más summoner spellt, akkor mi sem leszünk annyira veszélyesek, bármit is sugalljon a bemutató videója. Ezek kikényszerítése kulcsfontosságú momentuma lehet a játéknak, ehhez pedig kellenek a csapattársak is. Első ránézésre persze nagyon látványos, hogy ide-oda ugrálunk vele, de a valóság azért nem ennyire fenékig tejfel. Ami pedig a profik közti használhatóságát illeti, ha a meta továbbra is viszonylag gyors marad és inkább a 35 perc körüli meccsek lesznek a jellemzőek, akkor úgy gondolom, hogy van esélye feltűnni bizonyos matchupokban, de ezt pontosan megítélni jelenleg lehetetlen. Már csak azért is, mert még bőven a preseason elején vagyunk és rengeteget váltohatnak a rúnák és maga Zoe is, a metával együtt.

Én mindenesetre kíváncsian várom, hogy mekkora szerepet fog játszani a jövő évi profi meccseken, és ha minden mérkőzésen nem is, de szinte biztos hogy pár alkalommal fel fog tűnni.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!