Deadfox:

Deadfox: "Sajnos némelyik ember el van szállva, és nem tért még vissza a Földre"

Böröcz Bence igazán mély és őszinte interjút adott nekünk arról, hogy mit gondol a magyar közösségről, és hogy milyen nehézségekkel kellett megküzdenie a tavalyi évben.

Az ünnepek végeztével jó pár kérdést szegeztünk Böröcz "DeadFox" Bencéhez, hogy kiderítsük, mi is zajlott az ő életében az elmúlt egy évben. Az alábbi, két oldalas interjúban szó lesz a HellRaisers-ről, belső viszályokról, szerepekről és egyéni teljesítményről, de a magyar közösség sem maradt ki, erről szintén részletesen kifejtette a gondolatait nekünk. A magyar kiválóság hosszú hónapok óta nem adott magyar interjút, most az Esport1-nek sikerült leülni beszélni vele.

Brutálisan jól végződött a 2016-os éved, 2017-ben pedig történelmet írtál azzal, hogy első és eddig egyedüli magyar játékosként részt vettél egy Major tornán. Azóta egy profi CS:GO játékos életét éled. Mennyire és miben változott meg az életed, amióta HR játékos vagy?

Nagyon megváltozott. Elsősorban azt csinálhatom, amit szeretek, sajnos ezt sokan nem mondhatják el magukról. A hobbimból lett a munkám. Járom a világot, olyan helyekre utazom, ahová az emberek többsége nem jut el egész életében. Igaz, van hogy nem látok városokból semmit, mert nincs idő a LAN miatt, de akkor is nagyon örülök, hogy így alakultak a dolgok.

A Major után picit eltűntetek, de a Starladderen az elődöntőig, a DreamHack Tours-on döntőig jutottatok. A PGL Major nem jött össze, aztán jött a nyár, embercserék, az új csapattal való összeszokási időszak, majd egyre több siker megint. Hogyan értékelnéd az évet a saját és a csapatod szemszögéből? Te elégedett vagy a saját teljesítményeddel?

Nem volt könnyű évünk, és itt nem csak azt értem, hogy nehezek voltak az ellenfelek, vagy túl sok volt a LAN. A csapat átment egy olyan dolgon, amit sok másik gárda nem él túl. Voltak mentális, motivációs problémák, az emberek már nem szerettek egymással játszani, ezért is lett kicsit feltúrva a csapat, de összességében nem volt rossz évünk. A saját teljesítményemmel nem vagyok megelégedve, úgy gondolom, hogy 2017 volt számomra a túlélés éve. Egy olyan év, amiben nem volt személy szerint sok sikerélményem, és szerintem ez is az oka annak, hogy nem voltam konzisztens. 

DeadFox a StarLadder versenyén, Kijevben-forrás: hltv.org

ISSAA és woxic érkezésével a te szereped is sokat változott a csapat játékában, tudnál erről mesélni? Milyen az AWP után supportnak lenni? Jobban érzed magad ebben a pozícióban?

Már régebben is beszélgettünk erről Johntával. Amikor elhívtak, akkor se voltam az a main AWP-s, aki ha lehetett, akkor csak AWP-zik, és emiatt sokat veszítettünk, nem vertünk meg olyan csapatokat, akiket úgymond kellett volna, nem jutottunk le a Majorre sem. Ezek miatt elveszett az önbizalmam, ezért beszéltük azt, hogy megpróbálunk egy main AWP-st a helyemre keresni, én pedig egy ilyen mindenes pozíciót fogok betölteni.

Igazából, nem mondhatom azt sem, hogy most support vagyok, mert minden pályán más a szerepem. Mostanában kezdünk kicsit rámenni, hogy hasonló helyekre kerüljek, mert nem könnyű, hogy minden mapon máshogy kell játszanom. A support dolog onnan jött, hogy a csapatunkba sajnos, vagy nem sajnos, nem tudnak az emberek a gránátokkal jól bánni, így rám terhelődik az egész, én dobom mindig a legnehezebb gránátokat. Illetve, ahogy említettem már, mivel változatos a szerepem, megvan az is, hogy ebben a körben én terelek, vagy én megyek ki elsőként, és ezért van, hogy nem nekem lesz a legjobb statisztikám, tehát nem én leszek az a játékos, akit a legizgalmasabb lesz nézni.

A nyári szünet után, amikor még új volt ez a felállás, sorra elhasaltatok szinte minden kvalifikáción a DreamHackektől az ELEAGUE Majorig. Hogyan élitek meg az ilyen nehéz időket? Hogyan kezelitek ezt fejben csapaton belül?

A lényeg az, hogy ha új a felállás, még akkor is, ha csak egy új tag van, akkor is ki kell tartani, mert sok lesz a hiba az elején, amit csak idővel lehet kijavítani. Nem szabad feladni! Oké, nem jutottunk le a Majorre, nem esett jól nyilván, de lesz még Major, mi pedig tanulunk a hibákból, és akkor erősebben fogunk felállni, mint ahogy azt tettük.

Az EPL döntőjén Bencétől balra FejtZ, az észt játékos, aki jelenleg még próbajátékos a csapatnál-forrás: hltv.org

Ha pusztán a HLTV-ből indulunk ki, az év eleje óta folyamatosan romlanak vagy stagnálnak a statisztikáid, ennek mi lehet az oka? A csapatban betöltött szereped hoz ebbe a helyzetbe, vagy inkább az egyéni skill tompult?

Starladder után az egész csapattal lefele haladtunk a lejtőn. Utána jött a csere, ahol megint csak lefele haladtunk, mivel új volt a csapat, így kellett még idő. Az új pozíció is benne van, mert teljesen más role-om lett, más pozíciókon játszom, és ennek a betanulása, kitapasztalása is idő, ami miatt nem voltam túl jó, de nem csak ez az oka. Igazából nem volt motivációm. A régi csapatfelállás felbomlása, a sok elbukott meccs/LAN, rossz hangulat, ezek mind közrejátszottak a gyenge szereplésben.

A cserék után picit fellángoltam, új helyek, rifle mód aktiválva, de nehéz volt visszaszokni. Fel kellett tornásznom a rifle skillem, ami annyira nem sikerült jól még mostanra sem. Ugyan vannak jó megmozdulásaim, de van még mit dolgoznom rajta. Őszintén, kicsit hanyag is voltam, mert nem töltöttem elég időt a CS-vel, meg én régebben is inkább az a típus voltam, hogy megnézek 1-2 demót a warmup vagy a DM helyett, ami a mostani feladataimnak, mint kiderült, nem felel meg, mert sok párbajt nem nyertem meg, nem lőttem kettőt olyan helyzetben, ahol tudtam volna. Ebben az évben újult erővel fogok nekicsapni, máshogy fogok gyakorolni, több időt fogok a CS-nek szentelni.

Az interjú a második oldalon folytatódik.

Nem tudom, mennyire követed még a magyar eseményeket, továbbra sem tudunk kitörni jobb eredményeket elérve magyar csapatként, nemzetközi szinten. FLEAV-nek és koloRRR-nak volt egy kiugrása a Prophecy-vel, de az is véget ért, egyébként meg csak forgatják egymást a csapatok itthon, a legjobb eredményünk idén a WESG LAN Barcelonában. Most már kívülálló vagy, de voltál benne is, mit látsz, mit gondolsz, minek kéne változnia?

Annyira nem követem, de néhol látom az eredményeket, csapatokat, ki-kivel játszik. Itthon az embereknek van egy nagyon rossz szokásuk, mégpedig az, hogy ha jön egy nagyobb vereség, vagy nem úgy megy a dolog, ahogy azt ők fejben meglátták, akkor szétesik minden. Nem szeret sok ember egymással játszani, ami megint egy óriási gond, mert úgy nehéz is játszani egy csapatban sokáig, ha utálod a másikat, nem bízol meg benne.

Sajnos némelyik ember el van szállva, és nem tért még vissza a Földre. Szerintem a legtöbbjüknek csak észbe kéne kapnia, segíteni a másikat és nem csak rontani a helyzeten, mert tök jó játékosaink lehetnének. Nem kellene, hogy elpazarolt idő legyen az, amit beletettek már a játékba. Amikor én csatlakoztam a HellRaisershez, akkor nekem is tátva maradt a szám. A legelső gyakorlást elkezdtük délután 2-kor, és este 11 volt, mire befejeztük.

Ezen is változtatni kéne idehaza a csapatoknak, hogy több óraszámot töltsenek el együtt, gyakoroljanak, beszéljenek meg dolgokat, mert sajnos nem szeretnek az emberek gyakorolni, elkezdik a napot, hogy akkor majd ma gyakorolunk, lemegy 2-3 meccs és ennyi volt a nap, vagy szimplán csak vannak és nem csinálnak semmit, hanem inkább a FACEIT vagy az FPL pörög. Egy jó gyakorló naphoz kell valami cél. Például ezen a napon csak inferno és mirage lesz, de az nem elég, hogy akkor lenyomunk 2-3 meccset, hanem még ezek előtt fel kell menni a szerverre, és átbeszélni a pályákat (új körök, régi körök, stb.).

Ha csak lövöldözünk valamit, akkor az nagyon random lesz, hiszen nincs felépítve semmi. Így egyik nap elverhetünk egy jobb csapatot, de utána egy sokkal gyengébb ellen meg meg fogsz lepődni, ki fogsz kapni, és akkor itt jön a ciklus, amit leírtam az elején. Remélem, hogy az emberek észbe fognak kapni és odateszik magukat, félretesznek dolgokat, ami miatt nem működnek most a magyar csapatok.


Deadfox az SL i-League Invitatonalen, Sanghajban-forrás: hltv.org

A magyar közösség folyamatosan csak azt látja, hogy a Valve nem tesz semmit a CS:GO fejlődéséért, a csalók kiszűréséért, és csak skinekkel kozmetikázza a helyzetet. Ráadásul jön a PUBG, mint az új "trónkövetelő", ami már a kiadás előtt csomó rekordot megdöntött. Látsz esélyt arra, hogy előbb-utóbb népszerűbb lesz a PUBG a Valve hanyagsága miatt?

Twitch-en igen, szerintem már többen is nézik átlagosan, mint a CSGO-t, ha nincs semmiféle LAN. Viszont mint e-sport játék, tehát versenyszinten egyelőre nem, mert túl sok olyan dolog van a PUBG-ben, ami miatt random lehet a végeredmény. Nekem sokkal monotonabb a PUBG, mint a CSGO, nézni sem szeretem.

Mi volt a legviccesebb dolog, ami veled történt 2017-ben e-sport fronton?

Az új csapattársaim, woxic a legviccesebb dolog, ami velem történt. Vicces dolgokat tud mondani, mindig tele van energiával, pörög, hülyébbnél hülyébb dolgokat csinál.

Mik a terveid 2018-ban?

Több, komolyabb gyakorlás. Picivel több AWP a kézbe, mert a dupla AWP erős tud lenni. Tetoválást csináltatni, és rávenni magam az egészségesebb életmódra!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!