Hasznosak-e az Örökzöld kártyák?

Hasznosak-e az Örökzöld kártyák?

Mindenki ismeri már a Basic illetve Classic kártyák többségét, viszont tényleg szükség van rájuk? Működhetne nélkülük is a játék?

A Hearthstone jelenlegi Standard rendszere igen egyszerű és tiszta. A játékosok rendelkeznek Basic illetve Classic kártyákkal, amiket más néven "Örökzöldeknek" nevezünk (ez azt jelenti, hogy folyamatosan játszhatóak a megjelenés óta), eközben pedig minden évben újabbnál újabb kiegészítőkkel lep meg minket a Blizzard, ezen kiegészítők lapjai pedig egy idő után (két naptári év) kirotálódnak a játékból.
Azt még fontos megjegyezni, hogy a Hearthstone-on kívül nincsen még egy olyan kártyajáték, amely ezen rendszer szerint működne. Általában a Basic kártyák is átmennek a rotáción, azok pedig, amelyek hasznosnak bizonyultak addig a pontig, egy kis kozmetikázás után újra visszakerülnek a rendszerbe. De vajon jó e az a rendszer amit a Blizzard fejlesztői alkottak meg a mesekártyásoknak?

Pozitívumok

  • Ha a lapok tervezőinek álláspontját is figyelembe vesszük: azzal, hogy léteznek az Örökzöld kártyák, könnyebb létrehozni a klasszspecifikus lapokat. (például a Mage-ekre jellemző a fagyasztás, a Hunterekre a Beast szinergia)
  • Ha a Magic (The Gathering-hez) hasonlítjuk a kártyákat, akkor az is pozitívumnak számít, hogy nem kell folyamatosan újra kiadni a lapokat, hiszen az említett játéknál bizonyos időközönként nyomtatni kell azért, hogy hűek maradjanak a készítők a játék éppen akkori rendszeréhez.
  • A játékot egyszerűbben értik meg az új játékosok. Ha nem léteznének az Örökzöld kártyák akkor a zöldfülű varázskártyásoknak a játék már igen kora szakaszában egy nagyon nehéz döntést kellene meghozniuk -azt, hogy melyik éppen aktuális kiegészítőből vegyenek paklikat.
  • De itt akár nézhetjük a visszatérő játékosok szempontjából is a dolgot: hasznosak az Örökzöld kártyák, mert ha valaki abbahagyja a játékot, de bizonyos idő után úgy dönt, hogy mégis visszatér, akkor vannak olyan lapok, amiket már ismer és tud beléjük kapaszkodni.
  • Sok kártyával kell ugyan számolnunk egy évben : 130 (Örökzöld) + 240 (Kiegészítők), viszont ez a jelenség nem negatívumként merül fel, hiszen nagyon sokszínűvé teszi a Standard paklikat és széles választási lehetőséget nyújt a játékosoknak.

Negatívumok

  • Egy idő után unalmas lehet az Örökzöld kártyákkal való játék. Mivel ezeket direkt arra tervezték, hogy a Hearthstone fennállásának végéig jelen legyenek a metában, így vannak olyanok, amik igen erősre sikerültek (a Mage esetében például az Arcane Intellect, a Hunter esetében pedig ilyen a Savannah Highmane).
  • Az Örökzöld kártyák erőssége és naprakészsége miatt az újabb kiegészítők már nem tűnnek annyira csábítónak. Így előfordulhat az is, hogy egy idő után az újabb lapok már nem lesznek akkora befolyással az adott metára, sőt nem is találkozunk majd velük, mert van már egy erősebb Classic vagy Basic kiadásuk is.
  • Jó dolog ugyan, ha egy adott kaszt erős identitással rendelkezik. Viszont ha ez az identitás túlságosan is a Basic vagy Classic kártyákon alapul, akkor egy idő után nehéz lesz akár a legkisebb változtatásokat is bevezetni. Vegyük például a Huntereket. A Blizzard már rég óta próbálkozik egy értelmes Control Hunter létrehozásával, de ez csak akkor sikerülne, hogyha az összes kasztspecifikus kártyák kirotálnák és újakkal helyettesítenék azokat.
  • Ti magatok is láthatjátok, hogy ez nem olyan egyszerű téma, mint amilyennek elsőre tűnhetett. Igen sok érv van amellett (még az itt felsoroltaknál is több), hogy maradjanak benne a játékban az Örökzöld kártyák, de amellett is akad egy pár, hogy ne így legyen. Végső soron pedig nem mi vagyunk azok, akik a döntést meghozzák, de találtunk pár játékosok által tett javaslatot, amit nektek is érdemes lehet elolvasni.

A következő oldalon arról olvashattok, hogy milyen lehetőségeket javasolnak a profik, illetve a játékosok arra, hogyan lehetne megreformálni a mostani rendszert.

1. opció: Maradjanak az Örökzöldek, de átdolgozást nekik!

Igaz, hogy vannak igen erős kártyák az Örökzöldek között is, viszont a rendszer még így is tele van lyukakkal. Miközben a legtöbb kaszt nagyon jó alaplapokkal rendelkezik, ennek ellenkezője is elmondható pár hős esetében. Példának hozhatjuk a Priest-eket, vagy akár a Shaman-okat is. A papok ugyanis nem rendelkeznek nagy AoE leszedéssel, amit a tervezők először a Lightbomb-al (Goblins vs Gnomes) oldottak meg, majd annak rotációját követően jött a Dragonfire Potion (Gardgetzan), de a két kártya közötti időben így is nagyon sokat szenvedtek a kaszt kedvelői.
A Shaman kasztról nyugodtan elmondhatjuk, hogy már nagyon régóta "szenved", hiszen nem rendelkezik jó early game-el. Először akkor jött egy kis könnyebbség nekik, amikor bemutatták a Tunnel Trogg és Totem Golem kombinációt, most pedig azok a bátor varázskártyások, akik ezt a kasztot választják, általában Jade, illetve Pirate kártyákkal próbálnak ellavírozni a metában. Ezt a problémát pedig csak néhány korán kijátszható Örökzöld kártya bemutatásával lehetne megoldani.

Ebből is látszik, hogy a legjobb megoldás ebben az esetben az lenne, ha minden egyes kaszt nagyjából azonos erőviszonyban lenne a másikkal. Hasonlóan erős Basic illetve Classic kártyákkal rendelkeznének, így pedig nem kellene folyamatosan egyre erősebb kártyákat bemutatni a játékban a gyengébb klasszok számára.

2. opció: Gyakrabban bele kellene nyúlni a Hall of Fame-be

Aki esetleg még újonc a játékban és nem hallott még a Hall of Fame-ről, annak elmondjuk, hogy ez egy olyan speciális szett, ahova azok a lapok kerülnek, amelyek túl erősek, népszerűek vagy egyszerűen csak nagyon problémásak voltak. A mai napig összesen 6 Classic kártya kapott itt helyet, ami valljuk be igen kevés, ha a mostanában használatos lapokat megnézzük. De ha mégsem használja a Blizzard ezt az opciót, akkor miért is hozta létre?

3. opció: Hagyjuk a Classic-ot, maradjon csak a Basic

Egy másik megoldás lehet, hogy ha a Classic kártyákat egy az egyben kiveszik a játékból és csak a Basic lapok maradnak bent. Azok a Classic kártyák pedig, amik hasznosnak bizonyulnak, átkerülhetnének a másik csoportba. A Basic lapok "életben tartása" azt jelenté, hogy még mindig lenne valami állandó a játékban, amibe az új vagy esetleg visszatérő játékosok kapaszkodhatnának, viszont egyre erősebbé válhatnának a különböző kiegészítők újdonságai.

Erre azt lehet mondani, hogy a békés középút lenne, hiszen azok akik nincsenek megelégedve az Örökzöldekkel kaphatnának egy kis sokszínűséget a játékba, másrészről viszont azoknak sem kellene csalódniuk, akik szeretik, ha van valahol egy biztos pont a számukra.

4. opció: Szabaduljunk meg végre az Örökzöldektől

Ez tűnik talán a legdurvább dolognak a négy közül, viszont van benne ráció bőven. De mi lenne ebben az esetben az újoncokkal és a játékot újra elkezdőkkel? Bevezethetnének például egy olyan rendszert amelyben minden kezdő játékos mondjuk az elmúlt év három kiegészítőnek 20-20 pack-jával gazdagodna a tutorial-ok elvégzését követően. Ez minden varázskártyásnak 300 lapot jelentene összesen, amely már igen nagy segítségnek számít a játék első heteiben. De miért az elmúlt évből kellene lapokat kapniuk? Így ők maguk dönthetik el, hogy esetleg betörik az adott kártyákat (már ha nem találják őket elég hasznosnak), vagy a már megszerzett arannyal, esetleg valódi pénzzel próbálják fejleszteni magukat. Habár ez jó megoldásnak tűnik, de talán túl nagy szerepet játszik benne a szerencse. Mindenki nyitott már arannyal vásárolt lapokat és van olyan, amikor semmit sem kapsz, csak másolatokat, de olyan is megesett már a világtörténelemben, hogy valakire rámosolygott a Blizzard Istene és csupa hasznos kártyával gazdagodott.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET A FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!