Cubelock vs. Controllock - Mi a különbség?

Cubelock vs. Controllock - Mi a különbség?

A Warlock most a legjobb paklik között van, főleg a lassabb, Control paklijai miatt. De mégis mi a különbség a Control és Cube változat között? A válasz a tech-ben rejlik.

Ha valaki nekikezd egy huzamosabb rankedezésnek, akkor szinte biztos, hogy Gul'dan ott vigyorog majd néhányszor az ellenfél oldalán. Ez persze teljesen érthető, hiszen a Lock paklik most a legjobb control paklik között vannak, függetlenül attól, hogy a vS Data adatai alapján csak a tier 2-ben van a helyük. Ez főleg annak köszönhető, hogy bizony vannak benne picit bonyolultabb részek. A Defile-t ki kell kalkulálni, hogy mikor lehet kihozni belőle a legtöbbet és az is egy állandó kérdés, hogy a rosszindulatú zselékockával mikor kell megenni azt a Voidlordot vagy Doomguardot. Viszont az már nem olyan biztos, hogy Gul'dan milyen lapokkal indul csatába. Attól, hogy meglátunk egy Mistress of Mixturest a játék elején, még nem tudni, hogy Control vagy Cube van szemben. De vizsgáljuk meg a két paklit, miben egyeznek és miben különböznek.

A hasonlóságok

Vannak dolgok, amiben bőven ugyanaz a két pakli. Aoe leszedésnek ott van a Defile és a Helffire, míg egy célpontra megjelenik a Warlock Spellstone. A nagyszerű hősképesség mellé persze kell még laphúzás, amire ott van a Mortal Coil és persze a Kobold Librarian is. Persze az önpusztítást ellensúlyozni kell, ezért vannak olyan kártyák a paklikban, ami szignifikáns gyógyításra képes. A Mistress of Mixtures, a Spellstone, de leginkább a Dark Pact az, ami "egészséges" szinten tartja a játékost. Végül pedig ott a "Démon csomag", amiben ott a Posessed Lackey, a Voidlord és persze Bloodreaver Gul'dan is. 

A különbségek

A Cube lapok

Csak az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy az a Cubelock, amiben találunk egy vagy több emberevő, zöld zselatin kockát. Ezen kívül ezek a változatok agresszívabbak, mint a Control változatok. Nem arra játszanak, hogy felőröljék az ellenfél erőforrásait és értékből nyerjenek, hanem megpróbálnak ténylegesen arcra menni és beütni azt a halálos sebzést.

Itt is vannak alap kártyák pluszban és persze nagyon sok tech lehetőség is. Az biztos, hogy a fentebbi listához jön az agresszív oldal. A kombó, ami erőset tud ütni, a Doomguard körül forog. Az elsődleges cél mindig az, hogy ezt a nagyon erős démont etessük meg a kockánkkal, ennek pedig több oka is van. Kezdésnek a DK lekerülése után, ha újra lejön mondjuk 5 Doomguard a pástra, akkor bizony okozhatunk meglepetést az ellenfélnek. Ezen kívül ott vannak a másoló lapok. Ha a Faceless Manipulator vagy Prince Taldaram egy olyan Cube alakját veszi fel, ami már megzabált két Doomguard-ot, az a legtöbb esetben hatalmas tempó előnyt jelenthet. Persze kézből már kevésbé szeretnénk kipakolni a pokolfajzatokat, hiszen legtöbbször nem akar az ember lapot veszíteni. Ezért kell a legendary fegyver, a Skull of the Man'ari. 

Ezen a csomagon kívül azt mondanám, hogy minden további lap valamilyen szinten tech kártya. Ha valaki be akarja húzni a féket, akkor lehet betenni két Mountain Giantot. A pakliba még használható Spiritsinge Umbra, bár nekem az picit "Win-more" kártya, ha már megvan a kombó, akkor az ember várhatóan nyerni fog, annyira nem érzem a szükségét. Viszont a potenciál megvan benne, ezt nem lehet tagadni. 

Control lapok

Itt az egész már az értékek és az ellenfél kiéheztetésén múlik. Az egyik győzelmi út azon keresztül vezet, hogy valaki végigcsinálja Rin rituáléját és utána szétbombázza az ellenfél pakliját és persze reményeit is. A deck szinte esélytelen, hogy kifogyjon az üzemanyagból, ez pedig N'Zoth-nak köszönhető, aki talán a másik ikonikus alakja a mixnek.

Ezen kívül a pakli már a játék elejétől azon foglalatoskodik, hogy kontroláljon mindent. Ott van a Doomsayer, ami köröket nyerhet nekünk, a Plated Beetle, ami azon kívül, hogy egy oké 2 drop, még az öreg isten hívó szavára is visszajön. Ezen kívül még több leszedés kapott helyet a pakliban, hiszen a Twisting Nether és a Siphon Soul itt jó otthont talál. Ezeket néha persze látni ezeket a Cube verziókban is, de ott nem olyan általános. Viszont itt még tovább megy a dolog és bekerült pár tech kártya, ami már bizony egyenesen különböző archetípusokat céloz meg. A Skulking Geist a Combo Priest és a Jade Druid halálos ellensége, ha lekerül, akkor azoknak nem marad sok esélyük. A Spellbreaker a mirror összecsapásokban segít, akár egy Voidlordot, akár egy jól lakott Cube-ot némítunk el, a kártya már megérte. 

De melyik jobb?

Erre a kérdésre igazán nincs jó válasz. A Cube verzió proaktívabb és könnyebben talál halálos sebzést, de itt van RNG. A Lackey nem mindig húzza azt ki, ami kell bizonyos helyzetekben. Rövid távú értékben a Doomguard változat jobb, a legendary fegyver hatalmas tempót tud generálni. Ezzel szemben a Control esetében a Lackey mindig Voidlordot kap ki és a deck tele van defenzív mechanikákkal. Sokszor úgy nyer az ember, hogy az ellenfél egyszerűen elfogy. Ha a győzelmi százalékokat akarjuk összehasonlítani, akkor ott sincs túl nagy különbség. A HsReplay adatai alapján mindkettő 53-54% körül teljesít. Innen pedig azt mondom, hogy az egész preferencia kérdése.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!