Ha eddig szenvedtél a farmolással, most egy kicsit még jobban fogsz

A 8.4-es patch-el együtt sok minden változott, többek közt a farmolás mechanikája is, melyet nemrég könnyítettek, és így túl egyszerű lett, legalábbis a Riot szerint.

Sok minden vezethető vissza a tavalyi preseasonre, ami egy hatalmasat csavart a játékmeneten rengeteg szempontból. A legemlékezetesebb természetesen az új rúnák voltak, de velük együtt más, kevésbé látható frissítések is érkeztek.

Újabb hősváltozás dömping jött a 8.4-el együtt, lesz mit megszokni!

Egy újabb rekordméretű patch-et kaptunk a Riottól. Megnéztük, hogy milyen hősváltozások érkeznek és ezek milyen hatással lehetnek rájuk. Az biztos, hogy az egyensúlyt sikerült ismét felkavarni. Majdnem egy mid season patch-csel ér fel a 8.4-es frissítés, annyi minden van benne. Most a legfontosabb változásokkal és azok esetleges hatásaival foglalkozunk.

Ezek egyike volt, hogy mivel az AD rúnák és a minionok ellen sebzést adó mesterségek is eltűntek. Hogy ezt kompenzálják, mindenki alapból kapott 5 sebzést a mininok ellen. Sőt mi több, még abban is segítettek nekünk, hogy ha egy minion és a saját sebzésünk úgymond "egyszerre" ért el egy miniont, az egyszerre alatt egy rövid időtartamot értsünk, mondjuk 1-2 tized másodpercet, akkor automatikusan mi kaptuk a farmot.

A jó időknek azonban vége, a Riot úgy gondolta, hogy kicsit túl könnyű így farmolni, illetve valószínűleg már amúgy is megszoktuk ezt az új rendszert. Persze elsőre nem hangzik soknak az az 5 plusz sebzés, viszont higgyétek el; nagyon is sokat számít. Ilyen könnyű még sosem volt a farmolás, mióta világ a világ, és ez látszik a profiknál is. Tény, a meccsek is gyakrabban húzódnak el, de míg 1-2 szezonnal ezelőtt hüledeztünk, ha valaki 25 percnél már 290-300 farmnál járt, manapság már mondhatni teljesen normális jelenség az LCS berkein belül. Az "átlagfarmot", vagyis a 10 CS/percet messze átléptük.

Jin Air vs SKT meccsen a Jin Air lövésze 1465 farmmal zárta a 94 perces mérkőzést, a 85. percben még "csak" 1337 CS-je volt.

Mondanom sem kell, hogy az egyensúly, vagyis a tárgyak ára és a minionok aranybeli értéke is nagyjából eszerint van belőve. Az aranyegyensúly felborulása korábbi tárgyvételeket eredményez, ráadásul rúnákból is tudunk gazdagodni. Így a különféle tárgyakhoz köthető fontos mérföldkövek a hősöknél, mint mondjuk a Trinity Force Corkinál sokkal kezelhetetlenebb lesz. Talán ebből is kiindulva a 8.4 során a frissítések között átcsúszott ez az "apró" változtatás.

Emiatt nem annyira fejeződött ki az egyéni képesség sem, hiszen mondhatni így gyerekjátékká vált a farm, míg korábban az ügyesebb játékosok akár csak és kizárólag ebből tudtak hatalmas előnyöket felépíteni az ellenfél megölése nélkül. Nem olyan nehéz ezt belátni, ha mindenki könnyedén, gyakorlás nélkül is tud mondjuk amatőr szinten 7-8-9 farmot elvinni percenként, akkor nagyon gyilkosságorientált lesz a játék.

A farm rekordját sokáig Froggen tartotta, aki a 300 farmot nagyjából 23 perc alatt érte el, ez akkoriban nagyon nagy szónak számított.

Összességében lehet, hogy nehezebb lesz ezentúl a farm, bár a kis időablakról nem esett szó, ami megkönnyítette a "versenyt" a minionokkal, mégis nagyobb teljesítmény lesz hatékonyan farmolni. 

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!