Túl sok lenne a CDR a játékban? Lassan majd minden tárgy ad egy keveset

Túl sok lenne a CDR a játékban? Lassan majd minden tárgy ad egy keveset

Második, harmadik szezon alatt elégé tudatos döntés volt, hogy CDR-t szerettünk volna, mostanság viszont lassan mindenki 40%-kal rohangál.

Egyre inkább arra leszek figyelmes, hogy az ADC-k által használt tárgyakon kívül lassan mindegyikre CDR-t raknak. Régebben, még 3-4 évvel ezelőtt a CDR egy olyan stat volt, amit tényleg csak az erre kihegyezett tárgyak tudtak és cserébe a többi mutatója nem feltétlenül volt annyira erős. Legegyszerűbben talán a midesek tudtak CDR-t venni, hiszen akkoriban az Athene's Unholy Grail szinte kötelező kezdés volt majd minden midesen.

Meddler elárulta, milyen változások várhatóak a 8.7 során

Huzsi | 18/03/18 10:30 Meddler mindig előre közöl néhány információt, szokásához híven, hogy milyen változtatásokra számíthatunk a közeljövőben. Jelen esetben megtudtuk, hogy milyen hősök, tárgyak és rúnák lehetnek majd az érintettek a 8.7-es frissítés során. A 8.7-es frissítés egy apróbb frissítés lesz, mert ehelyett most nagyobb fókuszt fog kapni a mid-season patch, mint minden évben.

Jelenleg ott tartunk, hogy lassan minden poszton, szinte nagyobb erőfeszítés nélkül képesek vagyunk elérni a 40-45%-os CDR-t. Nézzük szép sorban, ha topon vagyunk, szóba jöhet az Abyssal Mask/Mélységi maszk (10% CDR), Spirit Visage/Szellemarc (10% CDR), Adaptive Helm/Adaptív Sisak (10%), Iceborn Gauntlet/Jégkesztyű (20%), még a Righteous Glory/Igaz dicsőség (10%) is ad ilyet, vagy itt van még a mostanság divatba jött Banner of Command/Vezérzászló (10%), sőt még a Warmogból is kapunk, aminek egy sima gyógyulással rendelkező HP tárgynak kellene lennie.

Mivel továbbra is sok tank szerepel topon, elég könnyű felszerelkezni CDR-ből, de az AP toposoknak sem kell szégyenkeznie, rájuk majd a mid kapcsán térnék ki. A dzsungelben sem rossz a helyzet, a harcos kiegészítőt választók rögtön kapnak 10%-ot, aztán jöhet még a Black Cleaver/Fekete hasítóbárd 20%-kal, vagy bármilyen lethality/halálosság tárgy, amiben Caulfield harci pörölye van, azok is fixen 10-10%-ot biztosítanak.

Miden a legkönnyebb a helyzet, főleg az új AP tárgyakkal. Most már a Seraph's Embrance/Seraph ölelése, a Hextech GLP-800, és a Luden's Echo/Luden visszhangja is 10-10% CDR-t ad, nem beszélve az eddigi tárgyakról, igaz a Morello elvesztette ezt a statot, de akad mellette bőven más is, legyen az egy Nashor's Tooth/Nashor foga, Banshee's Veil/Bansheek fátyla, Athene's Unholy Grail/Athene Szentségtelen Grálja, a Zhonya's Hourglass/Zhonya homokórája, Twin Shadows/Ikerárnyak stb.

Az ADC az egyedüli poszt, ahol ebben gondok akadnak, igaz ott nem is a CDR-t keressük, hanem a támadási sebességet és a sebzést. De hogy a bot se maradjon CDR nélkül, elég a supportokra nézni. Majdnem minden support tárgy CDR-t ad, de tényleg. A Redemption/Megváltás, az összes később Sightstone-ná/Látókővé váló támogató tárgy, a Miakel's Crucible/Mikael Tégelye, az Ardent Censer/Hívők tömjénje stb. Konkrétan nehezebb nem CDR-t venni, mint igen.

És akkor mindezekhez vegyük hozzá a rúnákat, hiszen ott van a Transcendence/Transzcendencia, mely 10-es szinttől ingyen ad 10%-ot, valamint a a Cosmic Insight/Kozmikus tudás, mely nem csak 5%-ot ad, de növeli a maximális értéket 45%-ra, valamint ott van még a CDR cipő is.

A kérdés pedig, ami felmerül ezek után bennem, hogy valóban kell-e ennyi CDR? Kell-e nekünk az, hogy minden egyes tárgyhoz, enyhe túlzással, hozzácsapjuk ezt az elcsépelt statot és mindenki úgy rohangáljon a pályán, hogy két harc között szinte fixen visszatér minden képessége, az ultiját beleértve. Korábban már írtam arról is, hogy milyen nehéz helyzete van azoknak, akik pajzsot adó, vagy gyógyító karakterek ellen játszanak, mint Lulu, vagy a hírhedt Janna. Az egy dolog, hogy erősek a pajzsaik, de mindemellett nagyon gyakran is használhatóak. Hiába raknak rájuk magas CD-t, ha annak majd a felét nem veszik figyelembe pár tárgy után.

Szintén érdemes figyelembe venni az olyan hősöket is, akiknek nincsenek képességköltségeik, mint Katarina, vagy Riven. Nekik a CDR-t konkrétan aranyat ér, és míg az LCS-ben továbbra sem nagyon látjuk őket, solo queue-ban nagyon is idegesítő lehet egy állandóan ide-oda ugráló karakter, aminek már a végét se látjuk. 

Persze ellenérvként fel lehet hozni azt is, hogy így élvezetesebb a játék, ha folyamatosan tudunk képességeket használni. Ebben egyébként van valami, de úgy érzem, hogy egy kicsit túllőttek a célon. Szó szerint rengeteg CDR tárgy létezik jelenleg a játékban és külön erőfeszítésbe sem kerül, hogy ezeket beleépítsük a buildünkbe, 30 percnél pedig az ADC-ken kívül lassan mindenki 30-40% CDR-rel rohangál a pályán, egyesek még túl is lőnek a célon.

Véleményem szerint csökkenteni kellene az ilyen itemek számát, átgondolni a rendszert, hogy ténylegesen hol indokolt a léte, a többiről pedig leszedni, vagy átalakítani, esetleg az árát változtatni.

Szerintetek? Túlcsordul a CDR a játékban, vagy jó így, ahogy van?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!