Egy egyszerű eszközzel ellenőrizheted, hogy megfelelő-e az internetkapcsolatod!

Egy egyszerű eszközzel ellenőrizheted, hogy megfelelő-e az internetkapcsolatod!

Sokszor van olyan, hogy ranked meccsen derül ki, hogy valami nem stimmel az internettel, akkor pedig már csak szívhatjuk a fogunkat. Szerencsére erre is van megoldás!

A League of Legends egy teljes mértékben online játék, mint azt a típusa is mutatja. A MOBA típus egy rövidítés, mely annyit tesz, hogy Multiplayer Online Battle Arena, vagyis többjátékos online harci aréna. Ezzel leginkább a játéktér korlátozottságára utalnak, hiszen egy adott pályán, vagy mondhatni arénában küzdünk meg a többiekkel és nem tudnk komplett világokat bejárni, mint egy MMORPG-ben.

ÉrdekAshességek: 10 érdekesség, amiről lehet, hogy nem tudtál - 10. rész

Minden játékban vannak apróságok, rejtett dolgok, érdekességek, utalások, amikről talán nem is tudunk.

Az elmúlt pár év legsikeresebb játéktípusa volt egyébként a már megszokott FPS-ek és a nemrég betört Battle Royale mellett. Mivel zárt térben zajlanak az események és folyamatosan találkozunk ellenfelekkel, ahol fontos és egyben gyors döntéseket is kell állandó jelleggel hozni. Minden az időzítésen és a megfelelő reakcióidőn múlik, ám ahhoz, hogy erre esélyünk legyen, nem árt stabil kapcsolattal rendelkezni. A mai modern világban is bizony megesik néha, hogy valamiért az internet gyengélkedik, legyen az rossz idő miatt, vagy túlterheltség, esetleg más technikai probléma miatt.

Kisebb vidéki településeken van, hogy ez egész gyakran megesik a rosszabb infrastruktúra miatt, de Budapesten sem példa nélküli. Gondolom senki sem szeretne azért mérkőzést és LP-t bukni, mert úgy megy bele egy mérkőzésbe, hogy valami nem stimmel. Vannak, akik "bemelegítésképp" játszanak egy normal meccset, de van, hogy egyből rankedre ugranak. Ha akkor derül fény a hibákra, az sokszor már késő lehet.

Szerencsére van erre is megoldás. Bár erre korábban is volt lehetőség a cmd-ben bizonyos parancsok és a szerverek IP címének begépelése után, nem feltétlenül ért mindenki ilyen szinten a dolgokhoz. Ezt megkönnyítendő, van egy program, amit erről a linkről lehet letölteni. Mindössze annyi a dolgunk, hogy az exe-t töltsük le. A fejlesztő teljes vírus ellenőrzési eredményeket is posztolt mellé, tehát nem kell tartani attól, hogy ártó jellegű program lenne.

És hogy mire jó ez az egész? Még a meccsek előtt elég lefuttatni, nem kell semmilyen mérkőzést végigjátszani és azonnal látni fogjuk, hogy nem megfelelő állapotú a kapcsolatunk. A kezelőfelülete is nagyon egyszerű egyébként és a főbb szerverek mind megtalálhatóak benne: EUNE, EUW, NA, OCE, LAN. Csak ki kell választani a megfelelőt, legtöbbünknek ez valószínűleg az EUNE lesz, a Number of Attempts-et pedig érdemes 100-ra felvinni. Ez azt jelenti, hogy 100-szor fogja adatcsomagokkal tesztelni a szervereket.

A tesztet természetesen a Begin test gombbal indíthatjuk el, a befejeztére pedig alig pár másodpercet kell várni, de ezt egy zöld csík is jelezni fogja. Az eredményeket pedig az alján fogjuk látni, összesen két értékben.

Az első a Latency, vagyis késedelem. Ez az érték mutatja meg, hogy milliszekundumban mekkora a késedelmünk a szerverhez képest. Minél kisebb ez a szám, annál jobb, hiszen egy parancs kiadása után ennyi idő kell, hogy a karakterünk reagáljon is rá. Ez a szám Koreában a legjobb, hiszen ott egy ország kapott egy dedikált szervert, ami földrajzilag nem is olyan nagy, így ott 8-9 ms szokott lenni. Nekünk ez jó esetben 25 és 50 között fog mozogni. Ez az az érték, amivel még kényelmesen, mindenféle gond nélkül lehet játszani. 50 és 80 között még mindig nem annyira vészes, Amerikában például több streamer folyamatosan 50 ms felett játszanak. Nem a legkellemesebb, de nem is olyan vészes. 80 és 100 fölött viszont már nem feltétlenül javasoljuk a játékot, ott már szemmel láthatóan is később reagál a karakterünk és lehet, hogy egyes helyzetekre egyszerűen nem fogunk tudni időben válaszolni.

A második adat pedig a Connection quality, vagyis a kapcsolat minősége, illetve stabilitása. A League of Legends, hasonlóan minden online szolgáltatáshoz, online csomagokat küld és fogad. Mivel a rendszer nem tökéletes, egyes adatok elvesznek, azokat újra kell küldeni és ez lassítja a kapcsolatot. A tökéletes helyzet akkor van, ha ez a szám 100%, de ilyen valószínűleg nem lesz. Ha nagyon alacsony ez a %, mondjuk 70 körül, akkor azért már nem annyira megbízható, hiszen a küldött adatok majd egyharmada elveszik, tehát érdemes ilyenkor is utána nézni.

A késedelmen tudunk azzal is javítani, ha például nem teljes sávszélességgel próbáljuk letöltni a fél internetet, az utóbbi pedig már inkább a szolgáltatótól függ.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!