10 elfeledett broken képesség, amiről jó eséllyel még nem hallottál! -VIDEÓ

10 elfeledett broken képesség, amiről jó eséllyel még nem hallottál! -VIDEÓ

9-10 év alatt sokat változott a LoL és eleinte olyan beteg képességek voltak a játékban, amiket manapság már elképzelni sem tudnánk.

Eleinte a fejlesztők sem igazán tudták még, hogy milyen irányba akarják vinni a játékot, illetve az egyes karaktereket. Még épp hogy csak kinőtte magát a játék egy Dota modból és csak kísérleteztek a hősökkel. Sokat változott a játékmenet is, más tárgyak voltak, sőt más statisztikák is, mindenki rendelkezett például egy %-os kitérési (dodge) eséllyel.

Azir visszatérhet a régi mozgékonyabb formájához, de nem ingyen

Aioween | 18/04/18 11:34 Azir tavaly egy kisebb reworköt kapott, ám ezzel nem oldották meg az összes problémát. A legújabb elképzelés szerint visszaállítanák a régi formáját, de cserébe elvesznek tőle valamit. Azir már a megjelenése előtt is sok fejtörést okozott a fejlesztőknek és ez utána sem változott.

Nézzük sorba, mikről maradtunk le a League of Legends hajnalán! Azt hozzá kell tenni, hogy ezek a képességek nagyrészt a játék alfa és béta tesztje alatt léteztek, azt követően hamar kiirtották őket.

A lista első helyén Fiddlesticks régi passzívja szerepel, a Paranoia. Fiddlesticks puszta jelenléte elég volt ahhoz, hogy az ellenségek eltévesszék néha a támadásaikat. Ezt úgy képzeljük el, mint a Teemo vakítást, csak minden egyes támadásra egy bizonyos %-kal érvényesült, sőt a tornyokat is érintette. Ez azt is jelentette, hogy eléggé RNG szimulátor volt ellene játszani, így már rég eltűnt, mivel akár egész csapatharcokat dönthetett el a szerencse.

Nem maradhat ki Jax sem, aki az alfa és béta talán egyik legerősebb hőse volt. Eleinte Weapon Mastery-nek hívták a passzívját, aminek hála a tárgyakból +15% AD-t kapott, ami előtte még scale-elt is 5/15/25%-ban. Ennek az volt az értelme, hogy a dodge-ot (kitérés: amikor nem talál el minket egy alaptámadás, érvényes volt a tornyokra is és innen származik Jax mostani E képessége is) adó tárgyak kevés AD-val rendelkeztek, Jax pedig rendszerint csak azt vett akkoriban. Később megváltoztatták és HP-t kapott a bónusz AP és AD alapján, majd ezt követően kapta meg a mostani támadási sebességes passzívját. 

Twisted Fate szintén nagyon broken volt akkoriban és nem csak az egész pályás ultija miatt. Az ulti passzív része Second Sight volt, ami annyit csinált, hogy 3/4/5% kritikus találati esélyt adott a puszta jelenlétével minden szövetségesnek a pályán. Megint csak az RNG földekre tévedtünk, hiszen elég volt pár szerencsés kritikus találat is ahhoz, hogy egy-egy ösvény sorsát eldöntsük, a csapatharcokról nem is beszélve. Később ezt megváltoztatták, amivel mindenkinek 1-6 bónusz aranyt adott mindenkinek a pályán minden last hit után. Később lett ebből a mostani passzívja, amivel már csak magának biztosítja ezt. 

A következő két példa Teemoról szól, így őt egy kalap alá vesszük. Eleinte Eagle Eye néven futott a passzívja, ami miatt Teemo sokkal messzebbre látott, tehát nagyobb visiont adott maga körül. Ne kevésre gondoljunk itt, tényleg számottevően többre, ami miatt sokszor wardolnia sem kellett. Mivel a Scout koncepció (felderítő) alatt futott, talán ez ihlette a képességet, de eléggé igazságtalan volt. Ezt követte a Trailblazer passzív, ami szintén broken volt. Ez azt tudta, hogy Teemo nyomot hagyott maga mögött, ahogy mozgott, hasonlóan Singed Q-jához. Ezen a vonalon hosszabb ideig megmaradt a rálátás, mintha bewardoltuk volna, sőt, a szövetségesek plusz mozgási sebességet kaptak rajta. Ez egy állandó passzív volt. Ezt követte a mostani eltűnős passzívja.

A rengeteg reworköt megélt Ryze sem maradhat ki a listáról. Ez nem éppen passzív, hanem egy ki-be kapcsolható képesség, aminek volt passzív része. Mana Leech/Arcane Mastery néven volt ismeretes, e kettő közül tudtunk választani egy-egy gombnyomással. A Mana Leech részével manát loptunk az ellenfelektől alaptámadásokkal, míg a másik megnövelte a maximális manánkat és az alaptámadásaink mágikus sebzést okoztak a maximális mana alapján. 

Következő szereplőnk nem más, mint Veigar. Ő a mai napig félelmetes tud lenni, de akkoriban elrettentő jelenség volt. A passzívja Entropy volt, ezzel Veigar minden alaptámadása 5 AP-t lopott el az ellenfeleitől, de az összesen lopott mennyiség nem lehetett több Veigar szintjének ötszörösénél. Az ember azt gondolná, hogy persze erős lett, de ezzel csökkentette az ultijának a hatékonyságát, ami AP alapján sebzett. Nos, ettől sem kellett tartani, mert akkoriban az ellenfél maximális manája alapján sebzett, akinek meg nem volt, az ellen csak simán többet sebzett. Mivel az alaptámadás nem túl kívánatos csapatharcokban, ezért először átdolgozták kicsit a működését, hogy egyszer adjon több stacket hősönként, majd teljesen elvetették és jött a mostani passzívja. 

Alistar sem úgy nézett ki mint, most. Eleinte a passzívját Colossal Strength-nek hívták, amivel sokkal kevesebb sebzést kapott a tornyoktól és többet is sebzett rájuk, 20/30/40/50%-ban. Ezáltal Alistar a tökéletes turret dive hős volt, hiszen minionok nélkül is bátran bemehettünk és még tornyot is könnyen döntöttünk vele. Később a sebzéscsökkentést elvetették és csak a plusz sebzés maradt meg, de így már nem volt olyan értékes, mert a karakterhez önmagában annyira nem passzolt, hiába emelték fel 20/40/60%-ra. Mondanom sem kell, ez a passzív sem maradt meg sokáig, helyette az eggyel korábbi passzívot, a Trample-t kapta, amivel AoE sebzést okozott és át tudott haladni minionokon minden képességhasználat után.

Ryze annyira jól szerepel e tekintetben, hogy kétszer is felkerült a listára, ezúttal a tényleges passzívjával, a Desperate Powerrel. Ez ugyanabból az időből van, mint amit korábban leírtam a váltogatható képességével kapcsolatban. Ennek hatására, ha Ryze alacsony HP-ra került, akkor fokozatosan nőtt az AP-ja. Akkoriban sokkal jobban scale-elt AP-ból, mint mostanság és ez a passzív 40% HP alatt kapcsolt be. 

Az utolsó szereplőnk pedig szintén egy visszatérő, Twisted Fate. Ez az egyetlen ténylegesen aktív képesség a listán. A régi Q képességéről van szó, ami Seal Fate néven futott, a most ismert Q-ja volt a W és a kártyahúzós rendszer ahogy manapság ismerjük, nem létezett még. Itt egy kicsit homályos a történet, mert ez nagyon a játék elején volt. Két hatással rendelkezett, az elsővel felfedte egy ellenfél elátkozott sorsát, és addig sebezte őt folyamatosan, amíg az átok el nem múlt, vagy amíg TF meg nem ölt egy ellenséges egységet, ez tökéletes volt üldözésekre. A másik része, pedig a mostani W elődje volt. TF egy erősebb kártyát húzott elő, amivel többet sebzett és elnémította ellenfelét egy rövid időre. A pontos működés, illetve az aktiválás mára már rejtély, de érdekes koncepció, annyi biztos. 

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!