Panaszkodnak a játékosok a most zajló FIFA verseny kapcsán

Panaszkodnak a játékosok a most zajló FIFA verseny kapcsán

Akadnak furcsaságok a Media Markt versenye körül.

Elég körülményesen zajlik éppen a Media Markt első FIFA versenye. A nagyjából egy hete meghirdetett versenyre nyílt volt a jelentkezés, a szabályzat szerint pedig sorsolás alapján választottak ki 256-256 embert XBOX és PlayStation platformra, akik online selejtezők keretében küzdenek meg egymással több körben, hogy a végére harmincketten maradjanak az offline döntőre. Ez már problémás kicsit, ugyanis a versenyre sokkal többen szerettek volna nevezni, -így lényegében a résztvevők sorsáról nem az egyéni képességük, hanem pusztán a szerencse döntött. Innentől fogva pedig már nehéz azt mondani, hogy ez egy igazi verseny, ahol tényleg az ország legjobbjai küzdhetnek meg egymással.

Fortuna ezúttal nem kedvezett a legjobbaknak: információink szerint a molnargabo nem is nevezett, a V4 győztese, a vb döntő kapujában álló Gabinho egyszerűen nem lett kisorsolva, csak úgy, mint a Ferencváros játékosa, Gogetinho, vagy a 2005-ös vb ezüstérmes mokosg. De a V4-en Ps4-en játszó Zyks nevét se láttuk a résztvevők között. A regisztráció folyamatában is akadtak furcsaságok, a sorsolás péntek este volt, a szervezőnek pedig 10 óra állt a rendelkezésére, hogy kiküldjön minden emailt. Viszont az email beérkezésétől számított 2 órán belül válaszolni kellett, amivel megerősíted a részvételed, és volt, aki éjfél körül kapta meg az emailt. Így elképzelhető, hogy olyanok is voltak, akik azért nem jutottak be, mert későn kapták meg az értesítést, amikor már aludtak.

A versenyszabályzat se volt egyértelmű: az elején még úgy volt, hogy a World Cup edition-nel játszanak majd az offline döntőn, ez mára módosult Friendly Season-re, de mivel skill cap nincs megadva, így jó eséllyel minden meccs a Real - Barca - MU - Mancity négyesből valamelyik csapat lesz, -hiszen ezek a legerősebbek a FIFA18-ban.

A selejtezők időpontja se lett túl barátságos: bár valóban, a résztvevők elfogadják a szabályzattal annak minden elemét, mégis, a szombat délelőtt nem a leghálásabb időpont, a nagyobb nemzetközi versenyek kvalifikációit is mind a délutáni órákban szokták tartani. Ráadásul a szervezők által megálmodott lebonyolítás is különös: bár az online selejtezők még multiplatformon zajlanak (tehát XBOX-on és PS4-en mennek a meccsek), addig az offline döntőre bejutó játékosok már csak és kizárólag XBOX-on játszanak majd. Ezzel két probléma van:

  • Az egyik, hogy így a PS4-ről bejutottak alapból hátrányból indulnak, hiszen nem valószínű, hogy sok olyan játékos van, akinek otthon figyel az X és a PS4 is, emiatt pedig meg lennénk lepve, ha PS4 ágról jönne a győztes
  • A másik, hogy az EA és a FIFA szabályzata a nemzetközi szerződései miatt tiltja az XBOX exkluzív versenyek lebonyolítását, ami ugye jelenleg az offline döntő formátuma lenne.

A verseny Facebook csoportjában szép számmal akadnak elégetlenkedő kommentek, míg mások az ellenfeleiket keresik: ők azok, akik -vagy rossz felhasználónevet adtak meg, vagy egyszerűen csak bár bejutottak, végül nem tudtak részt venni a versenyen-, ezzel mások elől elvéve a lehetőséget.

A regisztrációval, nevezéssel és lebonyolítással kapcsolatos problémák nagy része megoldható lett volna, ha egy versenyszervező platformon bonyolítják a versenyt, ahol lényegében bármennyi játékos nevezhet, és a végén a skill dönt arról, hogy ki az a 256-256 játékos, akik utána megmérkőznek, de ez most így inkább tűnik csak egy mellélépésnek a gaming világ felé. Reméljük, hogy a bajnokság hátralevő része zökkenőmentesen megy majd le!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!