A leggyakoribb lapról a Hearthstoneban!

A leggyakoribb lapról a Hearthstoneban!

A pénzfeldobás minden meccs elején következményekkel jár, –de vajon ki ennek a valódi nyertese? Mindent a Coinról!

Melyik lehet a legnépszerűbb lap a játékban? Fire Fly, Saronite Chain Gang esetleg a Stonehill Defender? Még csak meg sem közelítik a legtöbbet használt kártyát, pedig minden 5. pakliban megtaláljuk a fenti három miniont egyikét. Van egy lap, ami minden mérkőzésen jelen van és kereken 50 százaléka a játékosoknak megkapja rögtön a kezdőkezébe. Ez nem más mint a Coin, –amit lehet imádni vagy utálni, de nem lehet megkerülni. Röviden bemutatjuk a Pénzérme történetét, és jelenlegi hatását a Hearthstonera!

A játék kezdetén virtuálisan feldobnak egy érmét, ami alapján eldől, hogy melyik játékos fog kezdeni. A másodikként következő félnek, viszont valamilyen kompenzációt kellett biztosítani rögtön a játék megjelenésekor és a Coin helyett ekkor még egy másik megoldást eszközölt a Blizzard. Az egyensúly megteremtésének érdekében megkapta az Avatar of the Coin kártyát, ami egy 0 manáért 1/1-es lény volt, de nem sokáig maradt benne a játékban ez az ötlet.

A fejlesztői szakaszban már felváltotta ezt a koncepciót a most is aktuális mechanika: egy 0 manás Coin varázslat, ami ad nekünk egy plusz manát az adott körben és egy plusz kártya a kezdőkézbe, ha épp a kezdés jogát elveszítette a játékos! Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy ez a megoldás vajon kiegyenlíti azt a hátrányt, hogy a másodikként érkező játékos rögtön tempohátráyba kerülhet az elején a játéknak. Az egykori Game Director, Ben Brode maga adta meg a választ rá: körülbelül 0,001% a győzelmi arányokban a különbség a kezdő játékos és a másodikként következő játékos között. Ez elhanyagolható, és várhatóan ez a mechanika nem is fog változni a jövőben: hiszen jelenlegi formájában is tökéletesen működik. De akkor miért van az, hogy bizonyos classoknál felértékelődik ez a varázslat és minden meccs elején bízunk benne, hogy a mi kezünkben fog megjelenni a Pénzérme?

Egy olyan kaszt van, aki szinte mindent megad azért, hogy ne ő kezdjen a mérkőzésen: ez a Rogue. A rengeteg combo kártyának ingyenes aktivátora lehet a Coin, és a Gadgetzan Auctioneerrel ingyen húzhatunk egy lapot a deckünkből. A Roguenak hatalmas tempot biztosít ez az ingyenes spell; ezért is volt több lapja, amiből megkaphatta, ha esetleg a játék elején megnyerte volna a pénzfeldobást. A Tomb Pillager kötelező volt minden változatba, hiszen a lény teljesen korrekt 4 drop volt és még a halála után is megajándékozta a játékost. A rotálás után a Counterfeit Coin került a játékba, –ami ugyan elvett egy helyet a pakliból, de még így is megérte beletenni legalább egy darabot a legtöbb típusba. A jelenlegi standard lapkészletben egyedül a WANTED! varázslatból kaphatunk Coint, de annyira szituációs és nehezen teljesíthető a feltétel, hogy egyszerűen játszhatatlan a lap.

A másik deck, ami elképesztő előnyt tud kiépíteni, ha a Coin hozzá kerül a Tempo Mage. Elég csak arra gondolni, ha megérkezik a Mana Wyrm + Coin + Mana Wyrm első kör. Ingyenes buff és óriási tempot jelent. Ha nincs ott a Mana Wyrm kezdőkézben, akkor bár veszít az értékéből, de még így is elképesztően hasznos lehet rengeteg szituációban. (3. körben: Sorcerer’S Apprentice + Coin + Arcane Intellect; 2. körben Coin + Kirin Tor Mage + secret, 5. körben Coin + Aluneth stb.)

Fontos kiemelni, hogy más deckekben is az adott szituációtól függően lehet hasznos a Coin, viszont a fent tárgyalt példáktól messze elmarad a szükségessége. A mulligan szakaszban segíthet, –hiszen 4 lapból kell kiválasztani azokat, amiket megtart a játékos, és nem pedig háromból–, így nagyobb eséllyel lehetnek ott a kívánt kártyák rögtön a kezdőkézben. Másik fontos következménye a Coinnak, hogy telíti a kezünket, –így az olyan kártyák, amikre hatással van a kézben tartott lapok száma, profitálhatnak belőle. (Warlock -> Twilight Drake, Mountain Giant; Druid -> Wispering Woods, Ferocious Howl) További előny lehet, ha nincs a kézben 1 manás kijátszható kártya rögtön lehet ugrani a 2 manás lapokra, így nem a tempovesztés elhanyagolható. Ha Mage ellen kézben van a Coin, akkor kényszeríti a mágust arra, hogy a Counterspellt ne tegye ki addig, amíg a Coin nem került kijátszásra. Igazi multifunkciós lap a Coin, de meg kell fontolni, hogy mikor teszi ki a játékos, hiszen az a plusz egy mana régen elősegítette az 1. körös Prince Kelesethet, az 5. körös Mysterious Challengert, vagy Emperor Thaurissant, a 3. körös Barnest, a 6. körös Dr. Boomot, így megérte betartani ezekre a lényekre a Pénzérmét, cserében a korai szakaszban  Jelenleg alig található a Standard formátumban ilyen elképesztően erős lap, –talán csak az Ultimate Infestation , a Frost Lich Jaina és az Aluneth amikre igazán megéri betartani a Coint, hogy egy körrel hamarabb érkezhessenek.

A végén következzenek először azok a standard kártyák, amikből kinyerhető (akár az ellenfélnek) a Coin jelenleg.

Utoljára néhány lap, ami a Coinnal rendkívül jól szinergizál és hasznos lehet minden meccsen ez a plusz egy ingyenes spell ahhoz, hogy minél nagyobb értéket nyerhessenek ki belőlük.

Ti mit gondoltok a Coinról? Kezdeni, vagy másodikként következni szerettek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!