A Riot Games 5 legnagyobb esport bakija

A Riot Games 5 legnagyobb esport bakija

A Riot Games a világ egyik legnagyobb játékát és az ahhoz kapcsolódó esport részleget vezeti meglehetősen nagy sikerrel, de van, amikor homokszem kerül a gépezetbe.

A Riot Games a világ egyik legsikeresebb videojátékokkal foglalkozó vállalkozása. Játéka, a League of Legends havonta 67 millió játékosnak biztosít kikapcsolódást a legutóbbi hivatalos, 2014-es statisztika alapján, mely szám gyaníthatóan azóta csak nőtt. Ez összesen hozzávetőleg 1,6 milliárd dollárt termelő befektetés (megközelítőleg 445 milliárd forint). Esport ligájukat, az LCS-t maguk szervezik és irányítják, mely magasra teszi a lécet az iparág többi résztvevője számára. Összességében tehát a Riot sok mindent jól csinál.

Vannak azonban esetek, mikor egy ilyen referenciával rendelkező cég is nagyot tud hibázni.

Erre a legfrissebb példa a két héttel ezelőtti Marc "Tryndamere" Merrill vs. Andy "Reginald" Dinh nézeteltérés, melyről mi is írtunk (az események összefoglalása ITT található). A lényeg: a Riot álláspontja szerint az LCS-ben résztvevő csapatok eleget kaszálnak a League of Legendsből, és ezt a pénzt más esportba fektetik. A csapattulajdonosok ellenben azzal érvelnek, hogy a befektetőknek köszönhetően a játékosok, a kisegítő személyzet ára, és az egyéb szolgáltatások ellenértéke az egekbe szökött, így a LoL-ból alig profitálnak valamit.

Ez nem az egyetlen olyan eset, mikor a Riot valamelyik képviselője nem megfelelően, vagy túl hevesen nyilvánul meg. A Daily Dot összeszedett öt példát arra, mikor az előzőhöz hasonlóan kisiklott valami a cég PR gépezetében. Lássuk tehát ezeket, nem feltétlenül fontossági sorrendben.

Nem megfelelő színpad a második szezon világbajnokságon

A második idény világbajnokságának rájátszásában rengeteg probléma borzolta a nézők és a csapatok kedélyét. Egyrészt a negyeddöntők során rengeteg volt a csúszás (a CLG EU - World Elite mérkőzés hozzávetőleg 8 órát csúszott). De nem ez okozta a legnagyobb kavarodást.

A nézőknek felállított óriáskivetítők ugyanis láthatóak voltak a játékosok számára is. El lehet képzelni, hogy egy-egy kiélezett szituációban, mikor a világbajnoki döntő a tét, ki ne használná ezt a nem túl sportszerű, ámbár kézen fekvő előnyt ellenfelével szemben.

Összesen öt esetben volt egyértelműen látható a képernyőre való kitekintés, de csak az Azubu Frost AD carryje, Jang "Woong" Gun-woong, kukucskálásakor állapítottak meg unfair játékot a szervezők. A játékot újraindították a TSM ellen, a csapatot pedig 30,000 dollárra (9 millió forintra) büntették. Az Azubu ennek ellenére maradhatott a tornán. A döntőig mentek, ahol nagy meglepetésre a Taipei Assassins állította meg őket.

Más játékok esetében, főleg ilyen kiélezett környezetben megszokott a hangszigetelt boxok használata, melytől a Riot valamiért nagyon elzárkózik.

Rengeteg a bug a kompetitív mérkőzéseken

A jelenlegi nézőszám és felfokozott érdeklődés mellett a Riot nem engedheti meg magának azt a mértékű bug-halmazt, amivel rontja az élményt, fejfájást okozva ezzel a csapatoknak és a nézőknek egyaránt.

Elég csak a legutóbbi EU LCS rájátszásáig visszamennünk. Mindkét nap volt bug a hősök kiválasztásakor, néhány esetben a mérkőzést is újra kellett indítani, mely csúszáshoz vezetett.

Az amerikai liga elődöntője sem volt zökkenőmentes. Az elődöntőben a TSM - CLG összecsapáson egy játékot kellett újraindítani, mivel Aurelion Sol passzív képessége látható volt az ellenfél számára pár helyen a fog of war ellenére is.

A tavalyi világbajnokság alatt összesen 3 hős volt kikapcsolva a közel egy hónapos torna alatt. Lux, Ziggz és Gragas is valamilyen bugot produkált, amiért a készítők inkább nem kockáztattak, és élő meccsen mindenki számára elérhetetlenné tették. Utóbbi hőst ráadásul már a csoportmeccsek során kellett tiltani, mivel több alkalommal is Bodyslam képességével indokolatlanul át tudott jutni vastagabb falakon.

Utolsó példaként vegyük a 2015-ös MSI-t, ahol a Fnatic - SKT meccsen több esetben is furán viselkedett Bae "Bang" Jun-sik és Kim "Reignover" Yeu-jin karaktere. Miután átmentek a pálya egy adott pontján, visszateleportáltak egy korábbi helyükre, mely fura szituációkat eredményezett. A meccset újra lehetett volna kezdeni, de sem a Riot nem lépett közbe, sem az európai csapat nem élt ezzel a lehetőséggel.

A Gambit vízumproblémái a londoni EU LCS kiránduláson

A 2014-es EU LCS alatt egy hétvégére a Riot a heti bajnoki fordulóját Londonba költöztette. Sajnálatos módon a Gambit csapatának elfelejtettek időben szólni. Az orosz csapat játékosainak ugyanis vízumot kellett volna igényelni a kiránduláshoz, mely 4-6 hetet vett volna igénybe, azonban a szervezők sokkal később szóltak a szervezetnek.

Edward League of Legends Gambit Gaming

A Riot akkori EU esport feje, Jason “Riotjasonoliver” Yeh közleményben kért elnézést a játékosoktól, a szervezettől és a szurkolóktól, de ez nem sokat segített a helyzeten. A 4 beugróval játszó Gambit simán kapott ki mind a Fnatictól, mind pedig a Roccattól azon a héten.

A Meet Your Makers az LCS-ben maradhatott

A 2015-ös tavaszi szezon alatt egy nyomozás következtében sokkoló hír rázta meg a közösséget: a MYM menedzsere a csapat egyik játékosát, Korit fizikailag és pénzügyi szempontból is megfenyegette.

Kori esport League of Legends MYM

Kori, a Meet Your Makers korábbi játékosa (Lolesports flickr)

A Riot 5,000 eurós büntetést szabott ki a csapatra, és azonnali hatállyal felfüggesztette a szóban forgó menedzsert. A problémák azonban nem oldódtak meg, a MYM - talán a rossz körülmények miatt is - simán kiesett a profi ligából. A Riot ebben az esetben megmutathatta volna, amit egyébként folyamatosan kommunikál, hogy mennyire jól bánik a játékosokkal, és az érdekeiket védi.

Ennek ellenére ez az eset jól mutatja, mennyire bizonytalanok kényes kérdésekben. A csekély pénzbüntetés mellett a MYM szervezetét a ligában tartották, ugyanis nem voltak felkészülve a lehetőségre, ha egy szervezet elhagyja őket, még ha erkölcsei megkérdőjelezhetőek is.

A Renegades fiaskó

Szintén több alkalommal számoltunk be a Renegades helyzetről, melynek lényege a következő: a Renegades csapatát előbb kitiltotta a Riot az észak-amerikai LCS-ből, ügyvezetőjét, Chris Badawit pedig eltiltotta mindennemű League of Legendsszel kapcsolatos tevékenységtől, majd miután a csapat visszajutott a Challenger Seriesből, a csapat 100%-os tulajdonosát, a sokak által ismert Christopher "MonteCristo " Myklest kényszerítette befektetése eladására.

Badawit az a vád érte, hogy többször is más csapat játékosát környékezte meg anélkül, hogy a csapatok tulajdonosait felkereste volna. Erre abban az időben még nem volt szabályzás, csak a későbbiekben került be a szabálykönyvbe a kérdés.

Továbbá nem hivatalos értesülések szerint az Immortals és a Renegades között nem hivatalos gazdasági kapcsolat áll fent. A korábbi split során valóban voltak előnyös mozgások a két csapat összeállításában. Ha ezért valóban eltiltás jár, akkor a Fnatic és a G2 kapcsolata is érdekes lehet, melyről nemrégiben Richard Lewis számolt be.

MonteCristo esete még érdekesebb. Itt a mai napig nem derült ki, hogy miért kényszerült csapata eladására, legalább is hivatalos Riot álláspontot még nem olvashattunk az ügyben. Ezt a cég természetesen megteheti, mivel ő birtokolja az LCS tulajdonjogát. A kérdés inkább az, hogy ki fektet be ezek után egy olyan vállalkozásba, mely üzleti környezetében önkényesen hoznak szabályokat.

Marc Merill legutóbbi megnyilvánulása alapján a Riot nyitott az egyeztetésekre a csapattulajdonosokkal. Reméljük, hogy sikerül a fentiekben leírtnál jobb környezetet kialakítani egy jobb, és kompetitívebb League of Legends jövőért.

Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!

Kövess Minket!



League of Legends - Már a skineket is újrahasznosítja a Riot

Több támadás is érte a Riot Gamest a League of Legends közösség felől miután a játékosok "újrahasznosított" VFX elemeket fedeztek fel a PBE-re felkerült legújabb Tündérkirályság kinézeteken.

League of Legends - Megint pocsék gépeken kell gyakorolnia a Fnatic-nak

Rendszeresen visszatérő probléma a nemzetközi eseményre látogató csapatoknak, hogy nem megfelelő teljesítményű számítógépeken kell gyakorolniuk az adott versenyre. Ebbe futott bele most már sokadik alkalommal Humanoid és a Fnatic.