A legismertebb counterek és hogyan védekezzünk ellenük - 1. rész

A legismertebb counterek és hogyan védekezzünk ellenük - 1. rész

Ebben a cikksorozatban most utána nézünk az 1v1 szituációknak. Kire érdemes váltani, ha meglátunk egy specifikus hőst az ellenség soraiban.

A sikeres kompetitív ranked létra mászáshoz többféle képességgel kell hogy rendelkezzetek. Nem elég ha ott vagytok mentálisan a szeren, bele is kell másznotok az ellenfél fejébe, hogy megjósoljátok a következő lépésüket és helyes válaszlépést tudjatok rá adni.

A kompetitív empátia fontossága és annak kialakítása - 2. rész

Sensevida | 17/08/30 19:57 Az Overwatch kompetitív részében a skill és a játékismeret mellett szükségetek van arra is, hogy fejben képben legyetek, amikor csatába indultok. Tegnap már írtunk nektek a kompetitív empátiáról és annak alacsonyabb szintjeiről, ha lemaradtatok volna, az alábbi cikkünkben tudjátok pótolni.

Most ismét szeretnénk hozzájárulni picit a győzelmi esélyeitekhez, szóval az elkövetkezendő pár napban sorra vesszük a legismertebb és leginkább előforduló counter választásokat és azt, hogyan lehet velük felvenni a versenyt, ha egyáltalán érdemes, a cikkünk a Dignitas oldal útmutatója alapján készült el. 

Ana vs. Genji

Ana legnagyobb countere egyértelműen Genji és a túlélés leginkább a Sleep Dart képesség használatán múlik. A karakter rettentő kellemetlen helyzetbe hozhatja magát ha nem sikerül ezzel eltalálni a japán cyborg nindzsát, szóval mindenféleképpen fektessetek több időt a nyilak kilövésének gyakorlására. Ha sikerül eltalálnotok az ellenfelet, van elég sebzésetek hogy kiiktassátok azt a 200 hp-t, plusz a csapattagok is remélhetőleg a közeletekben vannak, azonban ha elvétitek a dolgot, nagy bajba kerülhettek.



Genji mobilitásával nem vehetitek fel a versenyt, menekülni nem tudtok előle, szóval csak reménykedhettek, hogy valaki a segítségetekre siet, illetve érdemes úgy használni a Biotic Grenade-et, hogy mindketten kapjatok belőle. A jelszó ilyenkor már egyébként az, hogy az 1v1 szituációból próbáljatok minél inkább 2v1-et kialakítani, infózni a társatoknak, hogy rajtatok van egy flanker. 

Bastion vs. Genji 

Ha feltűnik a pályán egy Bastion, nyugodjatok meg, hamarosan érkezik rá egy Genji is, aki a Deflect képességével igencsak meg tudja keseríteni a hangulati problémákkal küzdő Omnic életét. Genji mobilitása itt is kulcsfontosságú, mivel nagyon egyszerűen körbe tudja táncolni a földbegyökerezett Bastiont, aki a szituációk nagy részében leginkább magával szokott végezni.

Nem árulunk el nagy csodát, hogy a legjobb tipp ilyenkor szimplán ez: Ne lőtt bele a tárad a Deflect-be. Tisztában vagyunk vele ezt milyen nehéz megállni, azonban gondoljatok bele, a kilőtt lövedékek nem csak titeket, hanem a csapattársakat is megölhetik, aztán viszlát védelmi pont és rögtön belekerültök egy vesztett helyzetbe. A másik jó tanácsunk az, hagyjátok megvédeni magatokat és keressetek más célpontot. 

D.Va vs. Mei

D.Va elég nehezen tud megbirkózni Mei elsődleges tüzelési képességével mivel a Defense Matrix nem tudja levédeni a jégspray-t. Amint sikerül az ellenfélnek lefagyasztania titeket, nagyon nehéz helyzetbe kerültök, mivel könnyen kibonthatóak vagytok a Mech-ből, onnantól meg már az a 150 hp csemege egy gyakorlottabb Mei számára. Az Ice Wall képességgel továbbá simán elzárhat titeket a csapat többi tagjától, több erőfeszítésbe kerül átmenni rajta mint Rein Pajzsán, szóval bizonyos szempontból a kínai tudós jobb counter D.Va-ra mint Zarya.



A győzelmi kondíció ebben az 1v1 szituációban ismét az, hogy érdemes belőle 2v1 vagy sokv1-et csinálni. Egy megbízható Winstonnal a hátunk mögött rögtön könnyebb dolgunk van, plusz egy idegesítő Tracer is meg tudja zavarni Mei-t. Ne feledjétek azt sem, hogy a Matrix el tudja nyelni Mei ulti képességét, ami egy rettentő hasznos opció, de ehhez rengeteg gyakorlás és kiváló képesség menedzsment szükséges. 

Genji vs. Winston

Még egy ügyes Genji számára is nagyon nehéz szituáció ha érkezik rá egy Winston. A képességeinek töltési ideje gyorsabb, az elektromos áramot nem lehet deflectelni, a sebzésünk pedig az életpontjaihoz képest nem elég magas, ott van még a pajzsa is, szóval nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez egy abszolút vesztett helyzet, amit nem tudunk lehozni. 

Szégyen a futás de hasznos alapon próbáljatok meg minél előbb lelépni a Tudós közeléből vagy keressetek társakat akikkel sikeresen tudjátok őt legyőzni. Egy jó Zen segítségével aki felrakja rá az Orb of Discordot már könnyen letudjátok olvasztani, vagy ott van például a Sombra hack, esetleg egy Tracerrel közös burst. 

Hanzo vs. Genji

Menjünk szépen sorjában. Genji deflectelni tudja a nyílvesszőket, az Ultimate képességet, szóval nagyon nehéz helyzetbe tudtok kerülni, főleg ha belemászik az arcotokba. A mobilitása és a kis méretű hitboxa miatt nagyon nehéz dolgotok van az eltalálásában, ráadásul a sárkánya elől sem tudtok elmenekülni, hiába tud Hanzo is falat mászni.

A helyzet tehát súlyos, de nem reménytelen, pusztán az előtt kell levadászni Genji-t, hogy ő vadászna le titeket. Menjetek rá arra, hogy kicsalogassatok egy Deflectet és egy Dash-t aztán az ellenfél elé célozva szóljon a Scatter és pár fejes aztán el is van intézve a testvérpárbaj. Természetesen mi is tudjuk, hogy ez leírva könnyűnek hangzik, azonban folyamatos gyakorlással mesterévé válhattok az íjnak és ennek az 1v1 szituációnak is. 

Junkrat vs. Pharah

Próbáltatok már vízzel töltött lufival ledobni egy madarat vagy drónt? Na ez a szituáció körülbelül ennek felel meg. Pharah a magasból kényelmesen tud titeket bombázni a rakétáival anélkül, hogy nagyobb problémát tudnátok jelenteni neki. A Conclussive Blast képességgel ráadásul még a távolságot is lazán növelni tudja, szóval Junk main legyen a talpán az, aki meg bír küzdeni ezzel a helyzettel.

Esély természetesen mindig van, viszont olyan képességekre lesz szükségetek, amiket csak hosszú gyakorló folyamat alatt tudtok csak elsajátítani. Próbáljátok meg csapdába csalni az Igazság egyiptomi angyalát és a társakkal együtt annyira megsorozni, amennyire tudjátok. A buffolt ultival el tudjátok érni a levegőben is a karaktert, főleg ha ügyesen használjátok ki a pályák adottságait, ráadásul az ultizó Pharah egy statikus célpont, szóval az elsődleges tüzeléssel is tudtok rajta gyengíteni, szerencsés szituációban akár meg is ölni. 

Lucio vs. Mei

A brazil DJ leghasznosabb képessége egyértelműen a sebessége és a mozgékonysága, amit könnyen a javatokra fordíthattok Mei ellen is. Ne feledjétek azonban, hogy rövid távolságon belül könnyen megfagyhattok, szóval érdemes messzebbről sorozni a kínai tudóst és inkább a társak segítségét kérve küzdeni meg vele. 



Ha szembetalálkoztok egy Mei-el rövid távolságon belül, azonnal Boopoljátok el és meneküljetek a Speen Boostal fagyasztási távolságon kívülre. Az általa emelt falat könnyen ellene fordíthatjátok, csak másszatok át rajta és fussatok mert az életetek múlik rajta. Lényegében Lucio olyan mint egy cápa, ha megállítják a mozgásban, nagyon hamar elpusztul.

McCree vs. Widowmaker

Az előbb boncolgatott távolsági tényező itt kulcsfontosságú, mivel a két karakter lövései eltérő erősségűek és hatékonyságúak. McCree nem a legmobilisabb karakter, (Nem, a Roll nem mobiltás pusztán egy elkerülő manőver), ráadásul a távolság növekedésével a fegyverének hatékonysága is csökken. Ezzel szemben a francia mesterlövész oda ugrál fel ahova nem szégyell és egy teljesen feltöltött Scope lövés nagyon sokat le tud szedni az amerikai Cowboly életéből. 

A matchup abszolút vesztett helyzet és egy okos McCree nem is fog leállni kergetni a Widow-t vagy belemenni egy pisztolypárbaj szerű leszámolásba. Hagyni kell ilyenkor, hogy a Winston és D.Va elbánjon vele aztán inkább a supportokat érdemes védeni a flankerek ellen. 

Mei vs. Pharah

Pharah-nak viszonylag könnyű dolga van Mei ellen, feltéve ha rendesen tudja tartani a távolságot. Az ultiból könnyen ki lehet repülni, a fagyasztó spray hatótávolsága kicsi, az egyetlen gondot a kilőtt jégcsapok jelentik, amik igen szép sebzést tudnak bevinni nagy távolságról is. A legnagyobb esélyünk egyébként az, hogy az ellenfél nem elég képzett és elhibázza a mozdulatait.



A jéglövedékeken kívül Mei igencsak meg tudja védeni magát, köszönhetően az Ice Block képességének, ami még HP-t is tölt vissza. Az Ulti is kiváló védekezés lehet, főleg ha bele tudjuk kényszeríteni a Pharrát, viszont ha a csapatban van alkalmasabb hős, bízzuk rá az elintézését. Egy Soldier vagy McCree sokkal könnyebben tud megbirkózni egy ilyen szituációval mint mi, szóval nem érdemes kiemelt figyelmet fordítani rá.

Mercy vs. Tracer 

Egy jó Tracer játékos számára nagyon finom falat egy Mercy levadászása, főleg akkor ha a csapata nem védi meg rendesen és nem hagynak neki repülési útvonalat. A svájci doktornő védekezési eszköztára egyetlen pisztolyból áll, ami nem elég gyors ahhoz, hogy rövid időn belül el tudja intézni Tracert, aki ezzel szemben hatalmas burst sebzést tud bevinni.

Természetesen esély itt is van még ha kevés is, annyi a titok, hogy meg kell tanulni célozni a pisztollyal. Igen kedves Mercy mainek, az az idő már lejárt, amikor a sarokban bújva vártátok a csapat halálát és veregettétek a vállatokat arra a bizonyos Nagy Rezz-re. Most érkezik egy kis skillcap a játékba, szóval meg kell tanulni játszani végre, különben nem lesztek más mint felesleges ballaszt a csapat hátán.

Ennyi lett volna tehát a Counter útmutató első köre, a folytatást a holnapi nap folyamán fogjuk közölni nektek még több párosítással. Ha nem szeretnétek lemaradni, figyeljétek az Esport1 oldalát. 

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!


Cover: hdwallpaper

Kövess Minket!