Tempo Mage: most akkor erős, vagy nem?

Tempo Mage: most akkor erős, vagy nem?

A Tempo Mage helyzete nem tisztázott jelenleg. Hiába a népszerűség, ha a győzelmi arányok tekintetében elmarad a legjobbaktól. 

A Mage elhódította a legnépszerűbb classnak járó vándorkupát a nerfek érkezésével, de nem egyértelmű, hogy melyik változata a legerősebb. A Big Spell Mage és a Tempo Mage párharcából egyelőre a Big Spell Mage került ki győztesen, de a Tempo Mage-ben minden benne van, hogy meghatározó legyen még hosszú ideig. Ebben a cikkben felsoroljuk az érveket a pakli mellett, de kitérünk a hátráltató tényezőkre is.

Kezdjük az alapokkal.

A deck techlapoktól függően 4000-6000 dustba kerül, vagyis viszonylag olcsón is lehet működőképes változatot építeni. Egyetlen legendary lap kell bele fixen, az Aluneth, Bloodmage Thalnos és Archmage Antonidas helyettesíthető egyéb kártyákkal. Az epic és rare lapok miatt viszont muszáj költeni a deckre, hiszen ezek nélkül egyik típus sem működik jelenleg. Ezek a kötelező elemek: Primordial Glyph, Pyroblast, Cinderstorm, Kirin Tor Mage, Counterspell, Explosive Runes, Lifedrinker.

Szabadon variálható bizonyos keretek között. A meta és az egyéni ízlés határozza meg, hogy hány Amani Berserkert, Mirror Imaget, Arcane Keysmitht és Lifedrinkert szeretnénk beletenni a paklinkba.

Az alábbi változat most a ladderen a legnépszerűbb típus, –így a továbbiakban ezt veszem alapul az elemzések során.

Kód:  AAECAf0EAr8IotMCDnG7ApUDqwS0BOYElgXsBZYGwcECmMQCj9MC++wC7/ECAA== 

Mulligan: A Tempo Mage is igyekszik a játék elején a boardról nyomást gyakorolni az ellenfélre, így kötelező megtartani kezdőkézben a Mana Wyrm-öt, az Arcanologistet és a Sorcerer’s Apprentice-t. Ha van Arcanologist, akkor mellé a Kirin Tor Mage is maradhat a kezünkben. A Frostboltot csak akkor szükséges megtartani, ha a mellette lévő lapokat amúgy is ki tudjuk játszani.

Játékstílus: Az első pár körben a board és a jó cserék miatt a tempo a mi kezünkben lesz. A 4. körtől kezdve viszont kifogyunk a lényekből és a spellekre építkezhetünk. Ha sikerült a játék korai szakaszában jelentős sebzéseket bevinni az ellenfél arcára, akkor csak várni kell a Fireball, Frostbolt, Primordial Glyph lapokat, hogy befejezzük a mérkőzést. Az Aluneth szinte mindig kötelezően a 6. körben kell, hogy felkerüljön, hiszen a körönként 3 lap rengeteg utánpótlást biztosít. A mérkőzés lezárásához a 10. körös Pyroblast elég nagy mértékben hozzájárul, viszont ehhez az is kell, hogy felhúzzuk addig, továbbá az ellenfél ne tudjon felgyógyulni 10 életerőpont fölé.

Legjobb matchupok: A Big Spell Mage, a Cube / Control Lock, Miracle Rogue, Shudderwock Shaman és a Quest Warrior.

Legrosszabb matchupok: Even Shaman, Odd Rogue, Murloc / Odd Paladin, Spell Hunter, Odd Warrior.

Megfigyelhető, hogy az összes deck, aminek sok idő kell ahhoz, hogy valódi fenyegetés legyen a Tempo Mage számára, egyszerűen elporlad a folyamatos sebzések alatt. A másik oldalon azok a deckek szerepelnek, amik sokkal jobban tudnak boardot építeni és trade-elni a Tempo Mage néhány lényével. Utána kényszerítik arra, hogy az erőforrásait arra használja el, hogy a boardon lévő fenyegetéseket megoldja.

Miért működik a Tempo Mage?

Elképesztően gyorsan (4-5 kör alatt) lehet az ellenfél életerejét kritikus értékre csökkenteni. Az Aluneth folyamatos laphúzásával senki sem tudja tartani a lépést, és ha a szerencse a mi oldalunkra kerül, akkor az Arcane Missiles, Cinderstorm lövedékei mindig pont jó helyre találnak. Átlagosan 6-8 perc egy meccs, ezért ladderen gyorsan lehet haladni, főleg akkor, ha elkapunk egy szerencsésebb szériát.

Miért nem működik a Tempo Mage?

Az első körökben muszáj nekünk irányítani a játékot, ha nincs Mana Wyrm és esetleg nincs 2. körünk sem, akkor a meccs szinte biztosan elveszett. Az Aluneth-et minél hamarabb fel kell húzni, hiszen a kezünk nagyon gyorsan kiürül az olcsó lények és spellek miatt. További hátrány, hogy a fegyverleszedések, ha egyből megoldják a fegyverünket, akkor elpazaroltunk 6 manát három lapért cserébe, és a játék hátralévő részében csak a topdeckekben bízhatunk. Minél tovább tart egy mérkőzés, annál nagyobb az esély, hogy vesztesként kerülünk ki belőle: az ellenfél megtalálhatja a heal- és armorforrását, illetve az is lehet, hogy egyszerűen mi halunk meg előbb, mert a boardra semmilyen kontrollunk nincs.

Összességében mindenkinek ajánlható a Tempo Mage, mivel gyors és erős. Ha sikerült Fortunát az oldaladra állítani, akkor alig van olyan deck, ami problémát okozhatna. Viszont, ha tudod, hogy a szerencsefaktor nem szokott az oldaladra állni, akkor nem kell erőltetni a paklit.

Ti kipróbáltátok már a nerfek után a Tempo Maget? Nektek melyik változat a kedvencetek?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!